Upphandlingschef
Micasa Fastigheter i Stockholm AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB i Stockholm Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar alla Stockholms stads omsorgsfastigheter. Micasa Fastigheters affärsidé är att erbjuda ett attraktivt och anpassat boende för människor i Stockholms stad i behov av stöd och trygghet. Fastighetsbeståndet omfattar 123 fastigheter, varav 4 förvaltas åt Stockholms stads Fastighetskontor. Beståndet omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter och omsättningen är ca 1 miljard kronor per år.
Publiceringsdatum2017-04-25Beskrivning Som upphandlingschef arbetar du både strategiskt och operativt i bolaget.
Du axlar rollen som chef för tre medarbetare samtidigt som du leder upphandlingsprocesser från A till Ö av entreprenader och tjänster. Enheten är bolagets experter på upphandlingsområdet och genomför upphandlingar i nära samarbete med beställare inom bolaget.
Enheten har en stödjande och konsultativ roll och ligger organisatoriskt under Administrativa avdelningen. Tillsammans med bolagets byggprojektledare och kollegor utvecklar du entreprenad- och upphandlingsstrategier samt utvecklar våra gemensamma processer genom ständiga förbättringar. I arbetet ingår även att informera och ge råd till bolaget i upphandlingsfrågor samt att kommunicera och samarbeta med upphandlingsenheten för Stockholms stad utifrån de riktlinjer och policys som gäller.
Dina arbetsuppgifter Enhetens uppgifter kan sammanfattas i följande punkter:
- Säkerställa att inköp och upphandlingar sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens program och riktlinjer samt vid behov utveckla och upprätta bolagsinterna styrdokument
- Medverka vid och genomföra upphandlingar på ett så affärsmässigt och kostnadseffektivt sätt som möjligt och till rätt kvalitet
- Följa upp att avtalstroheten upprätthålls och att avtal följs
- Omvärldsbevakning inom upphandlingsområdet
- Säkerställa att varor och tjänster uppfyller kraven i enlighet med Micasa Fastigheters miljö- och energiledningssystem
- Informera bolagets medarbetare om nyheter och förändringar inom upphandlingsområdet
Kvalifikationer Utbildningsbakgrund - Lämplig högskole-/universitets utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. juridik, bygg och anläggning, samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning.
Erfarenheter - Erfarenhet av ledning och styrning av utvecklings- och förbättringsarbete.
- Offentlig upphandling med huvudsaklig inriktning på fastighetsdrift, entreprenader och teknikkonsulter i minst två år
- Upphandlingsrelaterade frågor som t ex. göra avrop, upprätta och tolka avtal
Kunskaper
- Upphandling enligt LOU
- Bygg- och konsultbranschens lagar, förordningar och avtal såsom t ex. AF, AMA, AB, ABT och ABK
- Projektledning vid upphandlingar
- God svenska i tal och skrift
Meriterande
- God kännedom om byggbranschen
- Förhandlingsvana
- Erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyget Tend Sign
Kompetenser (6-10 st. personliga förmågor), oprioriterad ordning
- Integritet
- Samarbetsförmåga
- Ledarskap
- Strategisk
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Analytisk förmåga
AnställningsvillkorTillsvidareanställning, heltid.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor skickar du dessa till
info@micasa.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
38 timmar 15 minuter. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/2706
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Slama 08-508 360 00
FöretagMicasa Fastigheter i Stockholm AB
AdressMicasa Fastigheter i Stockholm AB
(Nordkapsgatan 3) Box 1298
16429 Kista
Kontorsadress(Nordkapsgatan 3) Box 1298
Jobbnummer 3458145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.