Upphandlingschef
 Micasa Fastigheter i Stockholm AB / Chefsjobb / Stockholm
 Observera att sista ansökningsdag har passerat.
 
   Visa alla chefsjobb i Stockholm, 
Solna, 
Lidingö, 
Sundbyberg, 
Danderyd eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB i Stockholm  Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar alla Stockholms stads omsorgsfastigheter. Micasa Fastigheters affärsidé är att erbjuda ett attraktivt och anpassat boende för människor i Stockholms stad i behov av stöd och trygghet. Fastighetsbeståndet omfattar 123 fastigheter, varav 4 förvaltas åt Stockholms stads Fastighetskontor. Beståndet omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter och omsättningen är ca 1 miljard kronor per år.  
Publiceringsdatum2017-04-25Beskrivning Som upphandlingschef arbetar du både strategiskt och operativt i bolaget.  
Du axlar rollen som chef för tre medarbetare samtidigt som du leder upphandlingsprocesser från A till Ö av entreprenader och tjänster. Enheten är bolagets experter på upphandlingsområdet och genomför upphandlingar i nära samarbete med beställare inom bolaget. 
Enheten har en stödjande och konsultativ roll och ligger organisatoriskt under Administrativa avdelningen. Tillsammans med bolagets byggprojektledare och kollegor utvecklar du entreprenad- och upphandlingsstrategier samt utvecklar våra gemensamma processer genom ständiga förbättringar. I arbetet ingår även att informera och ge råd till bolaget i upphandlingsfrågor samt att kommunicera och samarbeta med upphandlingsenheten för Stockholms stad utifrån de riktlinjer och policys som gäller. 
Dina arbetsuppgifter Enhetens uppgifter kan sammanfattas i följande punkter: 
 - Säkerställa att inköp och upphandlingar sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens program och riktlinjer samt vid behov utveckla och upprätta bolagsinterna styrdokument
 - Medverka vid och genomföra upphandlingar på ett så affärsmässigt och kostnadseffektivt sätt som möjligt och till rätt kvalitet
 - Följa upp att avtalstroheten upprätthålls och att avtal följs
 - Omvärldsbevakning inom upphandlingsområdet
 - Säkerställa att varor och tjänster uppfyller kraven i enlighet med Micasa Fastigheters miljö- och energiledningssystem 
 - Informera bolagets medarbetare om nyheter och förändringar inom upphandlingsområdet  
Kvalifikationer Utbildningsbakgrund - Lämplig högskole-/universitets utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. juridik, bygg och anläggning, samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning.
Erfarenheter - Erfarenhet av ledning och styrning av utvecklings- och förbättringsarbete.
 - Offentlig upphandling med huvudsaklig inriktning på fastighetsdrift, entreprenader och teknikkonsulter i minst två år
 - Upphandlingsrelaterade frågor som t ex. göra avrop, upprätta och tolka avtal
Kunskaper
 - Upphandling enligt LOU
 - Bygg- och konsultbranschens lagar, förordningar och avtal såsom t ex. AF, AMA, AB, ABT och ABK
 - Projektledning vid upphandlingar
 - God svenska i tal och skrift
Meriterande
 - God kännedom om byggbranschen
 - Förhandlingsvana
 - Erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyget Tend Sign
Kompetenser (6-10 st. personliga förmågor), oprioriterad ordning  
 - Integritet
 - Samarbetsförmåga
 - Ledarskap
 - Strategisk
 - Strukturerad
 - Kvalitetsmedveten
 - Analytisk förmåga 
AnställningsvillkorTillsvidareanställning, heltid.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor skickar du dessa till 
info@micasa.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
38 timmar 15 minuter. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/2706
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Slama 08-508 360 00
FöretagMicasa Fastigheter i Stockholm AB
AdressMicasa Fastigheter i Stockholm AB
(Nordkapsgatan 3) Box 1298
16429 Kista
Kontorsadress(Nordkapsgatan 3) Box 1298  
Jobbnummer 3458145 
Observera att sista ansökningsdag har passerat.