Upphandlingsansvarig till Östersundshem

Östersundshem AB / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
2025-11-18


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersundshem AB i Östersund

Nu söker vi en ny medarbetare till vårt team och letar efter dig som vill bidra till att utveckla ett hållbart och affärsmässigt inköpsarbete i ett samhällsviktigt bolag. Här får du en roll där du kombinerar juridik, affärsmässighet och strategiskt utvecklingsarbete.
Östersundshem är ett kommunalt bostadsbolag med 59 medarbetare. Vi arbetar varje dag med ett starkt samhällsuppdrag - att erbjuda trygga, hållbara hem för alla livets alla skeden i Östersunds kommun.
Nu söker vi en Inköp- och Upphandlingsansvarig som vill driva och utveckla bolagets inköps- och upphandlingsarbete och säkerställa att vi arbetar effektivt, lagenligt och hållbart.
Om rollen
I den här rollen har du ett övergripande ansvar för att planera, leda och följa upp hela inköps- och upphandlingsprocessen. Du arbetar både strategiskt och operativt för att säkerställa att inköp och upphandlingar håller hög kvalitet och uppfyller såväl LOU som våra interna policys och mål. Merparten av upphandlingarna rör entreprenader inom tjänster och bygg och involverar allt från projektupphandlingar, ramavtal, direktupphandlingar och FKU-er.
Du samarbetar nära med bolagets avdelningar och fungerar som ett viktigt stöd i frågor som rör kravställning, avtal och leverantörsrelationer.

Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom ekonomi, juridik, inköp eller motsvarande erfarenhet
Erfarenhet av upphandling enligt LOU och meriterande med erfarenhet av digitala upphandlingsverktyg
Erfarenhet av strategiskt inköpsarbete
God kunskap inom avtalsskrivning och avtalsförvaltning
Erfarenhet av hållbarhetsfrågor och leverantörsutvärderingar är meriterande

För att trivas i rollen tror vi att du är:
Lösningsorienterad och drivande i utvecklingen av inköps- och upphandlingsområdet
Kommunikativ och samarbetsinriktad, med lätt för att bygga goda relationer
Noggrann och strukturerad, med öga för detaljer och kvalitet
Självständig och trygg i att hantera flera processer och projekt samtidigt

Din ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Bragner på malin.bragner@ostersundshem.se. Vi arbetar med löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-18
E-post: malin.bragner@ostersundshem.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Upphandlingsansvarig 2025".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersundshem AB (org.nr 556528-1648)
Rådhusgatan 29 (visa karta)
831 35  ÖSTERSUND

Arbetsplats
Östersundhem AB

Jobbnummer
9610763


Prenumerera på jobb från Östersundshem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersundshem AB: