Upphandlare till Söderhamns kommun

Söderhamns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns Kommun i Söderhamn

Inköpsenheten

Vill du arbeta som upphandlare i Söderhamns kommun? Har du erfarenhet av offentlig upphandling, är serviceinriktad, pedagogisk och har god kommunikationsförmåga - då ska du söka tjänsten.

Publiceringsdatum
2022-06-28

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och självgående upphandlare som verkligen brinner för offentlig upphandling. Du kommer att jobba på vår inköpsenhet - en mycket viktig stödfunktion för hela kommunkoncernen.

Förutom upphandling, enligt LOU i första hand, så är det viktigt att kunna ge rätt råd och stöd till verksamheterna. Du ska också gilla samarbetet med olika referensgrupper vid upphandlingar.

För oss är det betydelsefullt att hela gruppen fungerar bra tillsammans, varför vi också kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området eller har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig arbetslivserfarenhet som upphandlare inom offentlig sektor.
Meriterande är arbetslivserfarenhet av entreprenadupphandlingar, elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Det är viktigt att du kan uttrycka dig korrekt på svenska både i tal och i skrift.

I rollen som upphandlare är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att förmedla budskap och säkerställer att det når fram. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare har du förmåga att se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. I ditt arbete är du van att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och du sätter upp och håller tidsramar.

Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du möjlighet att delta på någon av våra kostnadsfria friskvårdsaktiviteter, du har friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid så därför är vi måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Vi tillämpar flextid och det finns möjlighet att arbeta hemifrån.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Styrning och stöd samordnar vi arbetet mellan Söderhamns kommuns fyra sektorer och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Här arbetar drygt 90 medarbetare med sådant som är gemensamt för alla inom Söderhamns kommun exempelvis arkiv, ekonomi, inköp, IT, kommunikation, ledningsstöd, nämndsadministration, näringsliv, säkerhet och samhällsbyggnad.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde snarast.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderhamns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KF12/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Söderhamns kommun (org.nr 212000-2353)

Kontakt
Marie Emilsson, Inköpschef
0270-75132

Jobbnummer
6779967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns Kommun: