Upphandlare till Fastighetskontoret

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från välkända Stockholmsbyggnader till offentliga lokaler för kultur och idrott, kontorsbyggnader, brandstationer, saluhallar, slott, gårdar och torp. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför stadsgränsen. Vi sitter i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuters promenad från Centralstationen.

Välkommen till oss

Genom att arbeta som upphandlare på Fastighetskontoret inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer.

En personlig hälsning från Jenny Börselius, enhetschef för upphandling

Jag har världens bästa arbetsplats där vi samverkar, driver och utvecklar stadens fastigheter åt Stockholmarna. Med mig som chef får du en lyhörd, stödjande och inspirerande chef för teamet. Jag hoppas du vill bli en del av vårt fantastiska team!

Genom att arbeta som upphandlare på Fastighetskontoret inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer.

Vi erbjuder
Arbeta med spännande och unika fastigheter
Goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad
En chef som engagerar, stöttar och utmanar
Stor frihet att planera ditt arbete
Hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret
En centralt belägen arbetsplats
Förmåner som exempelvis Edenred lunchförmån, friskvård och semesterväxling
En arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar

Vi tillämpar flexibel arbetstid och har möjlighet till att arbeta viss del hemifrån. Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig utveckling.

Din roll

Som upphandlare ansvarar du för att självständigt planera och genomföra dina upphandlingar. Du bidrar till att utveckla inköpsverksamheten och enhetens arbetssätt samt stödjer även organisationen i affärsmässiga och upphandlingstekniska frågor. Ditt arbete innebär många intressanta och utvecklande samarbeten och kontakter, både internt och externt. Du deltar i flera spännande uppdrag där du i samarbete med verksamheten får möjlighet att utföra drift- och ramavtalsupphandlingar samt entreprenadupphandlingar för stora projekt.

Upphandlingsenheten består av 8 medarbetare som leds av en enhetschef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och/eller en relevant högskole-/ universitetsutbildning inom juridik, teknik eller ekonomi alternativt examen från YH-utbildning inom upphandling. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.
erfarenhet av upphandlingar inom byggsektorn och en god förståelse för byggprocessen
goda kunskaper i LOU
god förmåga att kommunicera på svenska i tal och i skrift.

Vi ser det som meriterande om du har:

goda kunskaper och erfarenhet inom entreprenadjuridik (ABT06, AB04, ABK09)
erfarenhet av upphandling av standardavtal, AFF (ABFF15).

Som person är du driven och trivs med att arbeta med att utveckla/förbättra. Du har förmågan att agera på en strategisk nivå samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat, flexibelt, analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter av arbete med liknande uppgifter.

Publiceringsdatum
2024-12-18

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/6654".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Fastighetskontoret, Ekonomiavdelningen, Upphandling

Kontakt
Jenny Börselius, enhetschef
jenny.borselius@stockholm.se

Jobbnummer
9068951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: