Upphandlare Med Avtalscontrolleruppgifter Till Slso

Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Inspireras du av möjligheten att göra goda affärer och skapa värde för skattepengarna? Då ska du komma till oss!

Vi är en del av det centrala verksamhetsstöd som hanterar strategiska frågor och övergripande ledningsfrågor inom Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO). Vår enhet, upphandling och inköp, består idag av en avtals/upphandlingsjurist, tio upphandlare, tre inköpare, en avtalshandläggare samt en systemförvaltare. Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen för SLSO som uppgår till ungefär 1,7 miljarder.

Enheten ansvarar för upphandlingar och avtal inom SLSO, dessutom deltar vi i samordnade upphandlingar inom Stockholms läns landsting och bistår våra verksamheter med svar på frågor rörande inköp, upphandling och avtal. Vi har ett tydligt kundfokus där verksamheterna är våra kunder. Målsättningen är att göra professionella upphandlingar med god tillgänglighet till ramavtal för ett effektivt resursutnyttjande samt att tillhandahålla professionellt stöd till organisationen i upphandlingsfrågor. Ett av de största områdena är hjälpmedelsområdet där vi arbetar med inköp av hjälpmedel för rörelsehindrade, hörselskadade, synskadade och personer med kognitiva och kommunikativa hinder. Andra områden som vi arbetar med är bland annat konsulttjänster, lokalvård, livsmedel och vårdrelaterad bemanning.

Tjänsten är placerad vid Torsplan.

Om tjänsten:
Rollen som upphandlare och avtalscontroller är en strategisk roll, där du tar ansvar för hela processen från upphandling till driftsättning och förvaltning av avtal; arbetar fram strategier, genomför anskaffningar samt följer upp och utvecklar avtal och leverantörsrelationer, tar fram statistik kring köp- och beställningsmönster, inköpskostnader samt gör verksamhetsanalyser inför upphandlingar. Du driver självständigt och affärsmässigt upphandlingar. Arbetet bedrivs i nära samarbete med expertgrupper och beslutsfattare inom verksamheterna. I rollen ingår nära kontakt med verksamheten för att få en förståelse för deras behov och därmed vad som behöver upphandlas och att ha en kontinuerlig dialog om de avtal som finns för att säkerställa avtalstrohet och underlätta verksamheternas arbete. Vi arbetar kategoriindelat där du har huvudansvar för en eller flera subkategorier.

Om dig:
Du har en relevant högskoleutbildning, gärna inom ekonomi/juridik eller specifik inköps- eller upphandlingsutbildning. Erfarenhet av kvalificerat inköps- eller upphandlingsarbete från offentlig eller privat verksamhet ser vi som ett krav för denna tjänst. Annan relevant bakgrund som bedöms likvärdigt är erfarenhet av att skriva och lämna anbud till offentlig verksamhet.

Vidare har du god kunskap om inköpsmetodik/kategoristyrning och kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling). Vi ser gärna att du har erfarenhet av något av områdena ovan, inom offentligt eller privat verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av projektledning och har en vana att hantera grupper.

Vi arbetar i Office och i flera IT system varför god datorvana, gärna i Excel, är meriterande.

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du kommunikativ, serviceinriktad, affärsmässig och har förmåga att se helheten. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och i din kommunikation och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan ta ett självständigt ansvar för ditt arbetsområde och har lätt för att tala inför och koordinera en grupp.

Intervjuer kommer att ske löpande.
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med alla möjliga bakgrunder och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansök genom att klicka på knappen "Sök tjänsten". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Fackliga representanter:
Vision, Ola Tellner, tfn: 08-123 404 81
Saco, Aina Blom, tfn: 0707-63 01 29

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-01

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Ahnell 08-123 404 32

Företag
Stockholms läns sjukvårdsområde SLSO

Adress
Stockholms läns sjukvårdsområde SLSO
Solnavägen 1E
11365 Stockholm

Kontorsadress
Solnavägen 1E

Jobbnummer
4588000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso: