Upphandlare med affären i fokus
Helsingborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Om arbetsplatsen
Helsingborgs stad köper varor och tjänster för cirka 3,5 miljarder kronor per år - vårt arbete med offentlig upphandling är viktigt för att klara de utmaningar och de ambitiösa mål stadens politiker beslutat om. Vi söker dig som vill vara med i den spännande och utmanade fas vi är i. Hos oss får du en ansvarsfull roll och ett omväxlande arbete med många kontakter inom organisationen. Du får möjlighet att tillsammans med dina kollegor att påverka framtiden för stadens invånare.
Vill du göra det möjligt för verksamheterna att köpa rätt för en hållbar stad? Och jobba för att vi vinner stadens pris för årets serviceupplevelse? Sök tjänsten som upphandlare hos oss! Vi är ett glatt gäng med nio upphandlare, två hållbarhetsstrateger, en livsmedelscontroller, en inköpsanalytiker och en koordinator.
Publiceringsdatum2019-12-20Dina arbetsuppgifterRollen som upphandlare hos oss innebär allt från att vara intern rådgivare till att projektleda och genomföra upphandlingar. Ofta arbetar du med flera upphandlingar parallellt. Du ansvarar för marknadsundersökningar, implementera och följa upp avtal. Allt i mycket nära samarbete med verksamheten och med fokus på deras behov och den goda affären. Även om du arbetar självständigt stöttar vi varandra på enheten och hjälps åt.
KvalifikationerVi söker en självständig, driven och serviceinriktad person som vill hänga med oss på enheten. Du är lyhörd och prestigelös. Du gillar samverkan och dialog, samtidigt är du tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta beslut. Du gillar ordning och reda. Du stimuleras av att verka i en värderingsstyrd miljö där engagemang, kundens fokus och affärsnytta är viktiga ingredienser. (Du måste gilla människor och paragrafer helt enkelt!)
Vi söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt och minst tre års yrkeserfarenhet inom inköp och upphandling. Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom IT/digitalisering (verksamhetssystem, telefoni- och kommunikationstjänster, infrastruktur) eller bygg- och anläggning (entreprenader, drift och service, byggvaror etc).
Övrig information
Sista dag att ansöka är 20 januari 2020
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100 %
Tillträdesdatum: Snarast
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 1-2
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Jobbnummer 5014042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.