Upphandlare

Hagfors Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Hagfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Hagfors, Munkfors, Sunne, Torsby, Filipstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hagfors Kommun i Hagfors, Kil, Hammarö, Säffle, Upplands Väsby eller i hela Sverige

ARBETSPLATS EKONOMIENHETEN
Hagfors kommun söker dig som vill arbeta med upphandling, både med kommunövergripande, kommungemensamma och förvaltningsspecifika upphandlingar samt avtalsuppföljningar. Vår nuvarande upphandlare planerar att gå i pension från halvårsskiftet 2019 varför du kommer att få möjlighet att under en längre period arbeta tillsammans med honom. På sikt kommer du att självständigt planera, leda och genomföra alla typer av upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Som upphandlare kommer du även att formulera, kvalitetssäkra och följa upp avtal, ge råd och stöd till verksamheten samt genomföra interna utbildningar och informationsinsatser.
Upphandlingsenheten hör till ekonomiavdelningen och är kommunens centrala upphandlings-organ med övergripande ansvar för kommunens och koncernens upphandlingsarbete.

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER
Som upphandlare i Hagfors kommun genomför du självständigt upphandlingar i nära samarbete med kravställare från kommunens verksamheter, bolag och andra samverkanspartners. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkomna anbud samt avtals-skrivning.
Du arbetar ofta i projektform med medarbetare från olika delar av verksamheten samt andra kommuner. Som upphandlare projektleder du upphandlingarna.
Du deltar även i olika former av företagsträffar i samarbete med utvecklingsenheten.
Relevant utbildning för arbetet kan t ex vara inom ekonomi, juridik eller upphandling. Alternativt har du arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig.
Meriterande om du har kunskaper i aktuell upphandlingslagstiftning samt dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra projekt inom offentlig eller privat verksamhet. Även du som inte har en utbildning inom LOU men som är intresserad av att lära, är välkommen att söka. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt är en van användare av digitala verktyg. Kunskaper i digitala upphandlingsstöd eller liknande stöd är fördelaktigt men inget krav.
Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självgående, utvecklingsintresserad och noggrann. Du ska ha förmåga att analysera och tolka dokument.
Vi kommer att väga in kvalifikationerna sammantaget och lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

LÖN
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk

FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Fackliga företrädare når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00.

ÖVRIGT
Körkort med förarbehörighet B krävs.

Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Varaktighet, arbetstid
Vid frågor kontakta ekonomichef Jonas Nilsson 0563-188 31 Tillsvidareanställning. Provanställning kan bli aktuellt.

Publiceringsdatum
2018-08-13

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Åkerlundh 0563-185 54

Företag
Hagfors kommun

Adress
Hagfors kommun
Dalavägen 10-12
68380 HAGFORS

Kontorsadress
Dalavägen 10-12

Jobbnummer
4287330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hagfors Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hagfors Kommun: