Upphandlare

Strängnäs kommun, Inköpsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Inköpsenheten i Strängnäs

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

Inköpsenheten i Strängnäs kommun ansvarar för kommunens upphandlingar av varor och tjänster, elektronisk handel samt utveckling av inköpsprocesserna. Uppdraget är att säkerställa optimal verksamhetsnytta samtidigt som upphandlingsregelverket följs. Vi är ett bra team på sex personer som nu måste fylla på med en upphandlare.
Organisatoriskt så tillhör inköpsenheten kommunens ekonomiavdelning som i sin tur utgör kommunens samlade stöd för budget- och finansiell planering, uppföljning och prognoser samt upphandling för samtliga kommunala verksamheter.

Publiceringsdatum
2015-11-18

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering, ledning och genomförande av upphandlingar inom kommunens olika varu- och tjänsteområden. Du kommer att med hjälp av uppdragsgivare från kommunens olika verksamheter upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Rådgivning internt i organisationen samt uppföljning av avtal är också delar som ingår i din roll.

Strängnäs kommuns upphandlare kommer successivt övergå till ett arbetssätt med strategisk kategoristyrning (category management). Det innebär att du även kommer att få ansvara för inköp på den strategiska nivån genom att arbeta med analyser, bygga upp och driva kategoriteam samt utveckla strategier. Kategoristyrningen kommer att bedrivas i samverkan med den beställande verksamheten i kommunen.

Strängnäs kommun arbetar med ständiga förbättringar, vilket för inköpsenheten innebär att vi fokuserar på gemensamma mallar, samarbete inom gruppen och en strävan att våga pröva nytt och aktivt bli bättre.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan inriktning som vi bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av LOU samt av att hålla i utbildningar och presentationer. Kunskap om och erfarenhet av projektledning samt av strategiskt inköpsarbete är också meriterande.

För att lyckas i rollen som upphandlare behöver du ha en god analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Dessutom är du självgående, initiativtagande och drivs av att bidra till ständiga förbättringar i verksamheten. Du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra samt att arbeta mål- och resultatorienterat.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personligt lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-02 eller enligt överenskommelse Provanställning kan komma att bli aktuellt. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 357/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kalhblom, inköpschef 0152 293 91

Facklig kontakt
Barbro Karlsson, Vision 0152 291 91

Företag
Strängnäs kommun, Inköpsenheten

Adress
Strängnäs kommun, Inköpsenheten
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 64580 Strängnäs

Jobbnummer
2534204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Inköpsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Inköpsenheten: