Upphandlare
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
2025-11-07
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-11-07Dina arbetsuppgifterTill en av våra kunder i Gävle söker vi nu en driven upphandlare som drivs av att leda och genomföra effektiva upphandlingar från start till mål för att förstärka deras team.
Vi söker dig som vill säkerställa professionella och lagenliga affärer genom att leda referensgrupper, ta fram upphandlingsdokument och ansvara för hela upphandlingsprocessen!
Som upphandlare kommer du att spela en central roll i upphandlingsärenden. Du ansvarar för att självständigt, och i samråd med kollegor, driva och genomföra upphandlingar enligt rutiner.
Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår till 2027-12-31. Du kan vara intresserad av anställning eller att vara interimkonsult då uppdragets omfattning kan variera över tid.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. Vi erbjuder dig tryggheten från ett kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver detta får du en unik möjlighet att bygga på ditt CV, möta olika företagskulturer och skaffa dig värdefull erfarenhet från olika branscher. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss!
Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan!
Du ansöker via vår hemsida:
www.randstad.se senast 2025-11-16. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Lindström på
amanda.lindstrom@randstad.se. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Genomföra och ansvara för hela upphandlingsprocesser
Hantera flera upphandlingar parallellt
Planera och organisera sitt arbete och sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter
KvalifikationerHögskoleutbildning om minst 180 hp med inriktning mot teknik, ekonomi eller juridik eller motsvarande kompetens.
Minst 3 års erfarenhet av upphandling från offentlig verksamhet
Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor enligt LOU och LUK
Ska kunna arbeta i upphandlingssystemet Kommers.
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Hourly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9593797