Upphandlare
Jämställdhetsmyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2025-05-02
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jämställdhetsmyndigheten i Göteborg Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.
Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter.
Inom avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar vi för alla processer av förvaltningsrättslig och verksamhetsnära karaktär på myndigheten. Det innefattar bland annat ekonomi, juridik, upphandling, registratur, IT, verksamhetsuppföljning, HR, statsbidrag och övriga administrativa processer. Avdelningen är indelad i fyra enheter: Juridikenheten, Ekonomienheten, HR-enheten och enheten för Statsbidrag.
Vi söker nu en upphandlare till Juridikenheten!
Publiceringsdatum2025-05-02Dina arbetsuppgifterSom upphandlare på Jämställdhetsmyndigheten ansvarar du för myndighetens inköp och upphandlingar samt bidrar med upphandlingsrättsligt stöd i organisationen. Du tillhör juridikenheten och arbetar tillsammans med kollegor på enheten för att både genomföra och utveckla myndighetens inköps- och upphandlingsarbete. Myndigheten har en upphandlingsgrupp som idag består av jurister, en upphandlare, en avtalsadministratör samt en ekonom - och du kommer även att bli en del av detta team.
I rollen arbetar du med att genomföra upphandlingar enligt öppet förfarande, både nationellt och inom den europeiska marknaden, samt med förnyade konkurrensutsättningar (FKU) och avrop från statliga ramavtal. Du kommer också att vara en del av myndighetens pågående arbete med att fullt ut implementera e-handel.
Arbetet innebär att du självständigt driver upphandlingsprojekt, från planering till genomförande, i nära samverkan med verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår att ge råd och stöd till interna beställare, bidra till utvecklingen av myndighetens inköps- och upphandlingsprocesser, samt hålla i utbildningar om inköp och upphandling för kollegor. Rollen innebär även att ha mycket kontakt och samverkan med externa aktörer, såsom leverantörer och beställare.
KvalifikationerKvalifikationer•
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp och upphandling eller ett för tjänsten relevant område, eller motsvarande kompetens genom flerårig arbetslivserfarenhet inom området.
•
Genom arbete förvärvad kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) samt övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.
•
Mångårig erfarenhet av praktiskt upphandlingsarbete.
•
Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, Word och Outlook.
•
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Meriterande
•
Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
•
Erfarenhet av att arbeta med e-handelssystem.
Dina personliga egenskaperDu är strukturerad, kommunikativ och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du drivande, engagerad och utför dina arbetsuppgifter självständigt med ett lösningsorienterat synsätt. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i en regelstyrd miljö. Vi värdesätter att du har god förmåga att samarbeta med andra och att du är skicklig på att bygga och upprätthålla goda relationer i yrkesmässiga sammanhang. Vi ser gärna att du har ett intresse för utvecklingsarbete och vill bidra till att förbättra våra processer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsinformation
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.
Praktisk information
Välkommen med din ansökan senast den 25 maj 2025.
Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan.
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna Tingbäck, chefsjurist, 031-392 90 49. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.
Ersättning Jämställdhetsmyndigheten tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jämställdhetsmyndigheten (org.nr 202100-6693),
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/om-oss/jobba-hos-oss Jobbnummer 9315804