Unikt tillfälle att söka tjänsten som SAS (Socialt Ansvarig Samo

Partille kommun, Central administration förvaltning / Organisationsutvecklarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille

Partille kommun har idag närmre 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.


Publiceringsdatum
2018-04-11

Arbetsuppgifter
Ett unikt och spännande tillfälle har uppkommit och vi söker nu Socialt Ansvarig Samordnare inom Vård- och Omsorgsförvaltningen i Partille Kommun. Hos oss kommer du att arbeta i ett team där var och en har sin specialistfunktion och driver utvecklingsarbetet framåt med fokus på kunden.
Vi strävar efter att arbeta "tillsammans", oavsett funktion, för att stötta och stärka linjeorganisationen som ska bidra till mervärde för den vi är till för.
Som socialt ansvarig samordnare, SAS, har du ett övergripande ansvar för ditt verksamhetsområde utifrån gällande styrdokument och lagstiftning. Du tar fram riktlinjer för det sociala omsorgsarbetet, utreder rapporter om missförhållanden samt säkerställer och utvecklar en rättssäker myndighetsutövning och god avvikelsehantering. Vidare kommer du att ansvara för bedömning och utredning av Lex Sarah-rapporter samt göra eventuella anmälningar till tillsynsmyndigheten IVO. I uppdraget ingår även uppföljning av vidtagna åtgärder vid identifierade fel och brister i verksamheten.
Du medverkar vid uppföljning av kvalitetsarbete och social dokumentation ute i våra verksamheter och tar fram strategier för förbättring och utveckling.
Arbetet innefattar omvärldsbevakning bland annat gällande lagstiftning och du kommer att ingå i nätverk både i kommunen och utanför kommunen. Du deltar i introduktion och fortbildning av personal, genomför utredningar och bereder ärenden till nämnd.
Tjänsten är placerad på Central Administration tillsammans med övriga specialistfunktioner såsom MAS och MAR.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid och utifrån behov.




Kvalifikationer
Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att utreda och utveckla kvaliteten inom ditt ansvarsområde. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten och har erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL och LSS. Du har ett helhetsperspektiv och är analytisk och drivande. Den vi söker har även lätt för att samarbeta och uttrycker sig väl i tal och skrift.
• Lämplig akademiskutbildning t.ex. socionomexamen
• Kunskap om och erfarenhet av SoL och LSS
• Erfarenhet av arbete på övergripande nivå i en liknande roll eller befattning som innefattat ledarskap, verksamhetsutveckling eller kvalificerad utredning.
• Erfarenhet eller kunskap inom Vård & Omsorgs verksamhet

Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång.


ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: A770054
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Atosa Jakobsson atosa.jakobsson@partille.se 031-792 12 92

Företag
Partille kommun, Central administration förvaltning

Adress
Partille kommun, Central administration förvaltning
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 Partille

Jobbnummer
4076901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Central administration förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning: