Undersköterskor till nystartad Larmorganisation
Göteborgs stad., SDF Västra Göteborg / Apotekarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Västra Göteborg i Göteborg,
Gullspång eller i
hela Sverige Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.
Publiceringsdatum2017-12-08ArbetsuppgifterÄr du redo för en utmaning och vill prova något nytt? Vill du vara med att påverka, utveckla och skapa ett nytt arbetssätt kring larmhantering i Västra Göteborg?
Vi söker 8 medarbetare till vår nya larmorganisation. Är du den person vi söker?
I stadsdelen Västra Göteborg jobbar vi aktivt med att utföra attraktiv hemtjänst och fortsatt vara en attraktiv arbetsgivare. Tillsammans ska vi utveckla yrkesrollen och vår gemensamma arbetsmiljö. Därför pågår det många satsningar hos oss och för att lyckas behöver vi duktiga och engagerade medarbetare!
Som team kommer vi i larmorganisationen tillsammans med kollegorna i hemtjänsten att utveckla verksamheten mot att nå uppsatta mål, ge god kvalitet och service till samtliga personer som har hemtjänst. Upptagningsområdet är Västra Göteborg med undantag för Södra Skärgården. Larmorganisationen kommer att ha tillgång till en bil för att kunna ta er mellan olika delar av stadsdelen.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Svara på akuta larm
• Åtgärda de olika situationer som kan uppstår hemma hos den enskilde.
• Du kommer att möta många nya människor och får vara beredd på oförutsedda händelser.
• Din arbetsmiljö är omsorgstagarens hem, vilket innebär att du måste ta hänsyn till varje persons integritet.
• Du ska kunna ge god vård och omsorg med utgångspunkt från brukarens individuella behov.
• Som undersköterska i Larmorganisationen har du även som uppgift att upprätta genomförandeplaner för dem som får beslut om larm.
• I arbetet ingår nyckelhantering vid installering och återlämning av larm, nyckelkvittenshantering, med mera.
Ni är alltid två undersköterskor som arbetar tillsammans för att kunna stötta varandra i det dagliga arbetet. Vi utgår från gemensamma lokaler på Redegatan 9B. Vi arbetar på schema sju dagar i veckan fördelat på dag samt kvällspass. Arbetstiden är förlagd mellan 06.30-23.30. Vår befintliga nattorganisation kommer att fortsätta ansvara för larmhanteringen mellan kl. 23.30-06.30. Vi lägger vårt schema i Time Care och dokumenterar i systemet Treserva.
I omsorgs- och servicearbetet utgår vi från ett salutogent synsätt, vilket i stort innebär att vi fokuserar på friskfaktorer som bibehåller våra brukares hälsa. Ditt förhållningssätt ska återspegla social omsorg och du ska ha ett gott bemötande mot alla människor du möter i arbetet.
Vi gör urval och intervjuer löpande under ansökningsperioden och ser fram emot just din ansökan!
KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten krävs att du har läst vård- och omsorgsprogrammet och är utbildad undersköterska eller motsvarande bakgrund som arbetsgivaren finner lämplig.
Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av arbete i hemtjänsten eller liknande uppdrag.
Du tar ett stort eget ansvar och kan agera självständigt inför de oförutsedda situationer som uppstår. Du har en positiv inställning, är engagerad, har en hög social kompetens samt en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Du ska vara förändringsbenägen och våga pröva nya arbetssätt. Du är professionell i din yrkesroll och förstår att varje människa är unik, har en egen livshistoria, egna intressen, behov och önskemål. Genom att lyssna och vara lyhörd i mötet bidrar du till att våra brukare kan leva ett rikare och självständigare liv.
Då en viktig del av ditt arbete är att kommunicera med och för våra brukare samt dokumentera ska du ha goda kunskaper i svenska språket och datorvana.
Körkort är ett krav. Du skall vara van bilförare.
ÖVRIGT
Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör.
Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi i Västra Göteborg vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
I Västra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A738170
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Striktner 031-366 4840
Therese Gröndahl 031-366 40 97
FöretagGöteborgs stad., SDF Västra Göteborg
AdressGöteborgs stad., SDF Västra Göteborg
Box 334
42123 Västra Frölunda
KontorsadressTorgny Segerstedtsgatan 90
Jobbnummer 3844840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.