Undersköterskor till Demenscentra Skärvstagården
Sollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Apotekarjobb / Sollefteå
2017-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterskor till Demenscentra Skärvstagården" (publicerad 2017-04-06) ⬅️
Visa alla apotekarjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Sollefteå Sollefteå kommun ligger i natursköna Ångermanland där älvdalarna kantas av dramatiska nipformationer. Här kombineras närhet till bärrika skogar och småstadscharm med ett spännande näringsliv. I kommunen finns ca 20 000 innevånare, varav ca 8 500 bor i Sollefteå tätort. Junsele, Ramsele, Näsåker, Långsele och Undrom är exempel på livskraftiga samhällen i kommunen. Välkommen till oss!
Skärvstagårdens demenscentrat har 60 boendeplatser varav 8 korttidsplatser, 4 boendeenheter på 14 -16 boende.
Demenscentrat bygger på en god miljö för den demenssjuke och dennes närstående
Samtliga boenderum är färgsatta efter forskningsrön i syfte att underlätta vardagen. Korridorer och matrum anpassas till målgruppen.
En vacker trädgård finns i anslutning till den aktivitetsskapande verksamheten samt andra aktivitetsrum som skall bidra till harmoni, tillfredsställelse, aktiviteter, vila och upplevelser för de boende.
Vår målsättning är att boendet skall ge trygghet, lugn atmosfär och aktiviteter utifrån varje individs egna önskemål och behov.
Vi strävar efter att individen i möjligaste mån ska stimuleras till att behålla sina funktioner så länge som möjligt.
Ett nära samarbete med närstående är av stor vikt för att kunna ta tillvara den enskildes tidigare vanor och intressen.
Var och en som bor på enheten ska få ett professionellt bemötande och personalen arbetar utifrån en personcentrerad omvårdnad.
Publiceringsdatum2017-03-13ArbetsuppgifterVi söker nu två engagerade undersköterskor till Skärvstagårdens demensboende.
Du som söker ska ha ett genuint intresse för omsorg och omtanke av äldre människor.
Arbetet innebär att utifrån brukarens individuella behov och resurser, ge omvårdnad, stöd och service som beslutats enligt Socialtjänstlagen (SoL).
Som undersköterska ansvarar du för att brukaren får en god omvårdnad, stöd och service i den dagliga livsföringen. Med stor respekt för den personliga integriteten och individuella önskemål ska varje brukare få stöd i vardagen.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad undersköterska eller annan vårdutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har vidareutbildning inom demensområdet.
Du är intresserad av att hjälpa den demenssjuke att få en värdig och glädjerik vardag. Du är positiv och flexibel, och att du trivs med att arbeta för att höja kvaliteten på det vi gör.
ÖVRIGT
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.
Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken
www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.
Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Du kommer att arbetar på schema med arbetstid förlagt på dag, kväll och helg. Hos oss arbetar du 35h/v med möjlighet att varje år välja din sysselsättningsgrad. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-26
Ange följande referens när du ansöker: A661363
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Göransson 0620- 68 26 06, 070-600 08 54
FöretagSollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
AdressSollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Djupövägen 3
88180 Sollefteå
Kontorsadress88180 Sollefteå
Jobbnummer 3371325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.