Två ordningsvakter med god administrativ förmåga
Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt / Väktarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla väktarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt i Solna,
Stockholm,
Jönköping eller i
hela Sverige Solna tingsrätt har cirka 130 medarbetare och arbetar i moderna lokaler nära Solna centrum. Tingsrätten har fyra dömande avdelningar samt en administrativ avdelning. Vi söker nu ytterligare två ordningsvakter till vår administrativa avdelning, som består av 17 medarbetare. Tillsammans ansvarar vi för ekonomi- och personaladministration, reception, registratur, arkiv, teknik och IT-frågor, säkerhet samt nämnd- och salsfrågor mm.
Publiceringsdatum2014-10-20ArbetsuppgifterEn daglig uppgift är att boka förhandlingssalar och nämndemän till tingsrättens förhandlingar. Det innebär att samordna tillgängliga resurser på bästa sätt och hålla informationen till allmänheten, nämndemännen och avdelningarna uppdaterad i våra administrativa system. Detta arbete kräver god service- och administrationsförmåga och personer som tycker om att jobba aktivt med telefon och dator som arbetsredskap.
De två nya ordningsvakterna kommer också att ha följande arbetsuppgifter:
• Sedan den 1 mars 2014 har vi säkerhetskontroll i entrén och under våren 2015 inför vi också röntgen för att öka tryggheten i våra lokaler. Dessa bemannas av våra ordningsvakter.
• Ordningshållning under förhandlingar och i allmänhetens utrymmen.
• Passerkort, larm och besöksrutiner.
• Brandronder, brandskyddsutrustning och första hjälpen.
• Bemanna receptionen och där arbeta med att ge service till besökare och hantera administrativa uppgifter, exempelvis att boka studiebesök och besluta om ersättning till kallade personer.
KvalifikationerDu som söker ska ha lägst gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper. Du har genomgått utbildning för ordningsvaktsförordnande och har erfarenhet av att arbeta som ordningsvakt. Du är även villig att genomgå polisens utbildning för säkerhetskontroll om du inte redan gjort det.
Anställningen ställer höga krav på administrativ förmåga, servicekänsla, samarbete och ansvarstagande. Särskilt viktigt för oss är att du är serviceinriktad och vill ta ansvar för en reception och en tingsrätt där målet är att alla som besöker oss får korrekt service och ett bra bemötande. Har du tidigare arbetat med schemaläggning, administration och/eller service via telefon ser vi det som en fördel.
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt datorvana krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Arbetstid dagtid vardagar med schemalagt arbete morgon och kvällstid, för öppning och stängning av tingsrätten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid. Arbetstid dagtid vardagar Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-01-15 Våra nya medarbetare anställs på heltid med sex månaders provanställning. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 7322014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Barck, Servicechef 08-561 658 02
anna.barck@dom.seFacklig kontaktMarie Gustafsson (ST), Facklig företrädare 070-648 85 08
FöretagSveriges Domstolar, Solna tingsrätt
AdressSveriges Domstolar, Solna tingsrätt
Box 1356
17126 Solna
KontorsadressSundbybergsvägen 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2037257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.