Två näringslivsrådgivare
Krokoms Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Krokom kommun - en bra del av Jämtland.
Här finns mycket att erbjuda, attraktivt boende med närhet till såväl fjäll som stadsmiljö och goda möjligheter till en rik fritid med kultur, naturupplevelser, jakt och fiske mm.
Kommunen har 14 500 invånare och det finns cirka 1 000 företag. Verkstadsindustri, träindustri samt livsmedelsproduktion är de tre största branscherna. Turism-, tjänste- och serviceföretag är också betydelsefulla näringar.
Krokoms kommun har god ekonomi och gör nu stora investeringar i förskolor och skolor med anledning av att det är inflyttning till kommunen.
Kommunen söker nu två näringslivsrådgivare som ska ingå i ett team som organisatoriskt tillhör kommunstyrelsens verksamhet. Näringslivsavdelningen består av två näringslivsrådgivare varav en har gått över till annat uppdrag och en går med pension. Kommunchefen har det övergripande ansvaret för näringslivsfrågorna.
Publiceringsdatum2011-08-27Dina arbetsuppgifterUppdraget omfattar strategiskt och långsiktigt arbete, kontakter med kommunens näringsliv, deltagande i olika utvecklingsprojekt såväl lokalt som regionalt.
Ett nära samarbete med kommunens förvaltningar förutsätts, för att på ett synligt och aktivt sätt bidra till att marknadsföra och stärka näringslivet i kommunen.
Näringslivsavdelningen arbetar enligt principen "en dörr in".
I uppdraget ingår bl a följande arbetsuppgifter:
• Rådgivning till befintliga och nya företagare
• Åtgärder för att möjliggöra nyetableringar
• Infrastrukturfrågor
• Deltagande och drivande i olika projekt kopplat till uppdraget
• Deltagande i lokala och regionala samarbeten
• Handläggning av näringslivsärenden i kommunen
• Hantering av frågor om kommersiell service
• Landsbygdsutvecklingfrågor
Kravprofil för detta jobbDu har akademisk utbildning eller annan erfarenhet/utbildning som bedöms likvärdig.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har bred kunskap om företagandets villkor. Du vet hur en politiskt styrd verksamhet fungerar och har god kännedom om näringsliv och offentlig förvaltning.
Du har gärna erfarenhet av projektarbete eller av processledning med inriktning på näringsliv.
Du tar egna initiativ, är målinriktad och når resultat. Du trivs med att arbeta i team, men även självständigt.
Du har god förmåga att möta människor, bygga kontaktnät och skapa trygghet och engagemang.
Du inger förtroende och ska kunna företräda kommunen i externa kontakter.
Du har körkort.
Eftersom vi anställer två medarbetare samtidigt, kan vi komma fram till att det är bra med kompetenser som kompletterar varandra.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningFast lön
Individuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-15
Ansök via krokom.se under rubriken Lediga jobb.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktOla Skyllbäck, Kommunchef, 0640-16100 (Växel),
ola.skyllback@krokom.seHans Öhrberg, Näringslivsrådgivare, 0640-16100 (Växel),
hans.ohrberg@krokom.seFöretagKROKOMS KOMMUN
AdressKROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM
KontorsadressPersonalenheten
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0640-163 69
E-postadress:
mats.lidfors@krokom.se Jobbnummer 1014088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.