Tjänsteförvaltare Contact Center/samordnare
Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Västervik,
Vimmerby,
Hultsfred eller i
hela Sverige 1177 Sjukvårdsrådgivningen
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting ansvarar för att länets invånare erbjuds en god hälso- och sjukvård. Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar med fokus på bland annat stärkt valfrihet för patienterna och ökad mångfald bland vårdleverantörerna. Utifrån befolkningens behov beslutar förvaltningen om hälso- och sjukvårdsuppdrag, sluter avtal med vårdleverantörerna och följer upp vårdens kvalitet och resultat. Förvaltningen har en budget på drygt 48 miljarder kronor.
SLL har från och med årsskiftet ansvaret för att driva det nationella konceptet för invånartjänster på uppdrag av CeHis (Center för eHälsa i samverkan). Till följd av det nationella uppdraget har en ny organisation, 1177 Vårdguiden, skapats inom avdelningen e-hälsa och strategisk IT. Det nationella uppdraget omfattar utveckling och förvaltning av innehåll, tjänster och kanaler och de varumärken som ingår i konceptet 1177 Vårdguiden, t.ex. 1177.se, Umo.se, 1177 Sjukvårdsrådgivningen och Mina vårdkontakter.
Enheten Förvaltning och support är en av fyra enheter i den nya organisationen 1177 Vårdguiden. Enheten har i uppdrag att förvalta och supporta alla eHälsotjänster som 1177 Vårdguiden erbjuder invånarna. På enheten finns den kompetens som krävs för att ta ansvar för hela kedjan från arkitektur och infrastruktur till utbildning av användare i form av vårdpersonal och invånare. Arbetet på enheten sker i nära samverkan med övriga enheter inom 1177 vårdguiden. Vid enheten arbetar 15 personer.
Publiceringsdatum2013-04-02Dina arbetsuppgifterI dag kan invånare i Sverige ringa 1177 Sjukvårdsrådgivningen för att få råd om vård och hänvisning till rätt vårdenhet.
I nästan alla landsting och regioner används som grund för tjänsten 1177 Sjukvårdsrådgivningen ett gemensamt VoIP system från Softronic/SAP. Huvudingången för invånarna är numret 1177 och de styrs därefter geografiskt till rätt landsting/region med kommunid och riktnummer.
Kommunikationen från server till telefonsjuksköterskornas arbetsplastser sker över det landstingsgemensamma nätverket Sjunet med ett eget 1177 virtuellt nät. I dagsläget finns runt 290 arbetsplatser i 16 landsting. Systemet hanterar årligen ca 5 miljoner samtal. Telefonisystemet är tekniskt integrerat med ett beslutsstödsystem för sjukvårdsrådgivning (Rådgivningsstödet) och texttelefonisystemet MMX. Systemet använder avancerad kompetensstyrning för att skapa automatisk och effektiv samverkan mellan landsting och regioner.
Som Tjänsteförvaltare ansvarar du för att organisationen har en väl fungerande drift och förvaltning av 1177 Sjukvårdsrådgivningens telefonitjänster/applikationer och infrastruktur. För att lyckas med detta utför du kontinuerlig uppföljning och mätning av tjänsternas tillgänglighet och agerar beställare mot de externa leverantörerna.
Hela tjänsten 1177 sjukvårdsrådgivningen är komplex och består av många olika delar utöver Contact Centerplattformen. Det handlar till exempel om utbildning, kvalitetssystem och statistik. Tjänsten innebär att du har ett samordningsansvar för samtliga delar vilket även innefattar arbetsledning.
Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
KvalifikationerVi vill att du har en högskoleutbildning inom data/ -systemvetenskap eller motsvarande kompetens. Som Tjänsteförvaltare krävs det att du har djup kompetens både om hur verksamheten som tjänsten ska stödja fungerar samt hur tekniken i tjänsten bidrar till den nytta som tjänsten förväntas generera.
Du är van att agera beställare mot externa leverantörer och har god kunskap om olika finansieringsmöjligheter för tekniska tjänster.
Du behöver ha god kännedom om, och tidigare erfarenhet av, att jobba med kravställning av driftsmiljöer och kringliggande infrastruktur och plattformar. Du är vidare en skicklig förhandlare och kan hantera komplexa situationer med många olika krav och prioriteringar. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande.
Som person är du lyhörd, analytisk och strukturerad.Du har lätt för att sätta dig in i användarnas behov och kan omsätta dessa i förslag till utveckling av en tjänst. Du är en flexibel person som naturligt verkar i team för att på bästa sätt hitta effektiva och kvalitativa lösningar med användarens bästa för ögonen.
Dina personliga egenskaperÖvrig information:
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen erbjuder en attraktiv arbetsplats och strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här".
Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-23
Ange följande referens när du ansöker: HSNF-13-20230
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Anette Thalén 08-123 137 55
Facklig kontaktSACO Johan Tallroth 08-123 13 468
Vision Heléne Söderholm 08-123 13 054
Vårdförbundet Jan-Olov Wiklund 08-123 13 465
FöretagHälso- och sjukvårdsförvaltningen
AdressHälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
10239 Stockholm
Jobbnummer 1509012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.