Timvikarierande IT-supporthandläggare

Järfälla kommun, Servicecenter / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.

Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

IT-supporten är en del av Järfälla kommuns Servicecenter och har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och stöd, i vårt fall - till kommunens anställda och externa utförare. Vi är ett team på sex personer som ger användarstöd, både per telefon och vid personliga besök, till fyra tusen medarbetare! Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Sommartider är en viktig period för oss då vi vill att alla våra ordinarie medarbetare ska kunna ta ut önskad semester. Därför söker vi just nu en serviceinriktad timvikarie som kommer att förstärka IT-supporten under sommarmånaderna.


Publiceringsdatum
2019-03-04

Arbetsuppgifter
Som IT-supporthandläggare är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor. Större delen av kommunens IT-drift är outsourcad till externa leverantörer. Därför handlar de mest frekventa frågorna till IT-Supporten om återställning av lösenord, ändring/ beställning av behörigheter samt första linjens stöd av verksamhetsnära system.

Arbetsuppgifter:
• Ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon, ärendehanteringssystem och besök
• Ge support, användarstöd, information och hantera beställningar
• Felsöka och åtgärda incidenter
• Logga, kategorisera och prioritera samtal och ärenden i ärendehanteringssystemet
• Återkoppla status till användarna
• Samarbeta och samverka med IT-enheten, systemförvaltare och outsourcingleverantörer

Eftersom den här tjänsten är en förstärkning av ordinarie personalstyrka under sommarsemestrarna är det en viktig förutsättning för oss att du kan arbeta heltid v. 29-33. Övriga veckor rör det sig om enstaka dagar i veckan och går att komma överens om.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• en gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av att arbeta inom servicedesk/ IT-support
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data

Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Som IT-supporthandläggare kommer du i kontakt med hela kommunen. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra. Du har en lösningsorienterad person med en härlig can-do-inställning och kan anpassa dig vid ändrade förutsättningar. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Vid behov Arbete är förlagt mellan: 07:50-17:00 mån tors, 07:50-15:00 fre. Tidsbegränsad anställning, tillträde: juni 2019, upphör: 2019-12-31 Vid behov.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A855964
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 0858029092
Maria Hallstensson maria.hallstensson@jarfalla.se 0858022777

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4646974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: