Tillståndshandläggare
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg i livets alla skeden.
Vi söker nu en medarbetare till vår tillståndshandläggning. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2021-08-23ArbetsuppgifterSom tillståndshandläggare utreder du ansökningar om tillstånd enligt alkohol- och tobakslagen. I arbetet ingår också att bedriva tillsyn över restaurangnäringen samt de försäljningsställen som säljer folköl, tobak och receptfria läkemedel. Kvällsarbete förekommer i samband med tillsyn. I arbetet ingår också att ge service och fungera som ett stöd till de sökande genom hela processen.
Utredningsarbete och tillsyn sker i nära samarbete med andra myndigheter. God samverkan med företagarna är en förutsättning. I tjänsten ingår även att delta vid utbildning av serveringspersonal i ansvarsfull alkoholservering.
I Falkenbergs kommun tillhör serveringstillstånd och tillstånd enligt tobakslagen organisatoriskt socialnämndens myndighetsavdelning. Arbetsplatsen är lokaliserad i Falkenbergs centrum men arbetet bedrivs där restauranger och försäljningsställen finns i hela kommunen.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. För att kunna utföra rättssäkra bedömningar och utredningar av god kvalitet krävs att du har kunskap om de lagar och regler som gäller inom området.
Du är noggrann och strukturerad samt har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver kunna arbeta självständigt men också samarbeta och samverka med kollegor, sökande och samarbetspartners.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
Tillsättning av tjänsten sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75 - 80 % Arbete förekommer på både dag- och kvällstid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3081-21".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen
Jobbnummer 5916140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.