Tempofylld och serviceminded Exporthanterare sökes!
SW / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Gillar du en tempofylld vardag där du får ha mycket kontakt med kunder samtidigt som du hanterar administrativt arbete? Då kanske du passar som exporthanterare!
SW hjälper vår kund, som är en av Sveriges ledande smörjmedelsleverantör, att hitta en exporthanterare som kan starta omgående. Företaget sitter på Södermalm och i rollen kommer du få använda dina kundservicekunskaper samtidigt som du får arbeta självständigt med bland annat prisförhandlingar och orderläggning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som exporthanterare hos vår kund kommer du tillsammans med en annan kollega att hantera beställningen och processen vid oljeexporter. Du kommer att få vara med i hela processen från beställningen till fakturering. Tjänsten som exporthanterare innebär bland annat följande arbetsuppgifter;
Ta emot beställningar från kunder
Lägga order i systemet samt följa upp den
Sköta leveransplaner och ha kontakt med leverantörer
Fakturering
Du kommer även att få vara med vid prisförhandlingar och ha mycket kontakt både externt och internt. Tjänsten är en mix av administrativt och kundservice.
Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som gillar en arbetsdag med fart! I rollen kommer du att ha flera beställningar och leveranser igång samtidigt och det är viktigt att du kan ha många bollar i luften samtidigt. Har du erfarenhet av liknande arbeten eller har du arbetat i kundtjänst är det meriterande. Även arbeten inom logistik och planering är meriterande.
Eftersom du kommer arbeta med kunder och beställare runt om i hela världen är det viktigt att du är bekväm med både svenska och engelska, i både tal och skrift. Är du snabblärd och initiativrik är det också ett plus.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag med start snarast. Arbetet utförs på heltid och under kontorstid. Du kommer inledningsvis att vara anställd hos SW och efter 4 månader går anställningen förhoppningsvis över till kunden. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på
www.sw.se (
http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (
http://www.facebook.com/StudentWorkers)!Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-05-04Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Koblet Olsson
alexandra.kobletolsson@sw.se Mob: 076 647 16 44
FöretagSW
AdressSW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3476535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.