Telefoni- och IT supportspecialist

eWork Scandinavia AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en IT support specialist med djupare praktisk telefonikompetens

Publiceringsdatum
2013-09-04

Beskrivning av jobbet
Du kommer att arbeta i en service- och supportavdelning, som är 1:st line för alla IT-incidenter. Avdelningen har 15 medarbetare i Göteborg men finns även representerade utomlands. Avdelningen behöver strategiskt förstärkas med en IT Support Specialist med djupare praktisk telefonikompetens.

Merparten av arbetet kommer att ligga inom klientområdet där allt från PC, Laptop, skrivare till kassaplatser finns.
Avdelningen behöver strategiskt förstärkas inom området telefoni och dess tjänster.
Telefonidelen av tjänsten kommer att innebära leverantörskontakter, installationer, visst underhåll av systemnära applikationer

Telefonierfarenhet:
För tjänsten krävs att man har minst 3års erfarenhet av att arbeta som tele-tekniker.
Inom telefoniområdet behärskar man väl TCP-IP, Ip-telefoni, Sip, QoS, PoE samt erfarenhet av olika typer av telefoniväxlar.
Man har erfarenhet av att skapa och underhålla tjänster såsom tonval, ringflöden samt felsökning på olika hårdvaror.
Man har installerat kompletta system inom telefoniområdet.

Meriterande kompetens:
Erfarenhet av molnbaserade tjänster men även TRIO, MEX som produkt och tjänst ses som meriterande.

Kvalifikationer
• Körkort.
• Stor egen drivkraft.
• Hög grad av att vara serviceminded.

Startdatum: 130930 (kan bli senare med hänsyn till uppsägningstid)
Placering: Göteborg men visst resande i tjänsten ingår. Även beredskapstjänstgöring kan förekomma.
Omfattning: Heltid
Anställning: 6 månader som konsult via eWork, därefter tillsvidareanställning direkt hos kunden

Arbetstider m.m. hos kundbolaget:
• Arbetstider är 8-17 (juni till augusti 8-16).
• Halvdag före röda helgdagar.
• Flextid finns.
• Restid utanför ordinarie arbetstid utgår som restidsersättning och inte övertidsersättning.
• Traktamente finns.
• Beredskap kan komma att ingå i tjänsten.
• Övertid: Kundbolaget följer normala avtal

Beskriv i din ansökan varför just du skulle vara lämplig för rollen.
För mer information, kontakta Radin Golrokh: 
radin.golrokh@ework.se
0707649503.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Radin Golrokh

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm

Jobbnummer
1644047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: