Tele2 söker en Customer Delivery Manager
Tele2 / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige 2Complete AB
Om 2Complete
Auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
2complete är bemannings- och rekryteringsföretaget vars mål och vision är ett närmare och personligare samarbete med våra kunder och anställda. Vi vill lära känna Dig, och genom den relationen arbeta mot det mål som passar Dig bäst.
Publiceringsdatum2013-05-28Om företagetTele2 är en av Europas snabbast växande telekomoperatör och vi erbjuder alltid våra kunder vad de behöver till ett lägre pris. Vi har 15 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare.
Network Operation arbetar med att planera, utveckla och implementera nya tekniker inom tele- och datakommunikation i vårt internationella nätverk. Enheten handhar även drift, underhåll och övervakning av infrastrukturer samt utveckling av våra IT-system.
Avdelningen Business Customer Delivery ansvarar för att planera och implementera Tele2 Sveriges företagskunder för mobil-, fast- och datatjänster. Avdelningen består av ca 70 personer organiserade i 4 grupper där varje grupp leds av en gruppchef.
Gruppen Customer Delivery Management inom Business Customer Delivery söker nu en Customer Delivery Manager. Gruppen implementerar och registrerar Tele2:s största företagskunder och du kommer arbeta med tjänsterna fast telefoni, mobil telefoni samt datanät.
ArbetsuppgifterTele2 söker nu en Customer Delivery Manager för sin produkt T2 Växel. Du kommer främst att arbeta med:
• Kontakt med kund via telefon och mail för att samla in, för implementationen, nödvändig kunddata
• Förklara för kunden vilka val kunden kan göra i tjänsten T2 Växel
• Förklara för kunden hur tjänsten fungerar tekniskt
• Bestämma driftsdatum med kunden
• Beställa portering för kundens abonnemang
• Förbereda implementation för tjänsten i flera olika T2 baserade system
• Kontinuerlig kontakt med kunden fram till implementationsdagen
I tjänsten ingår mycket kundkontakt där man på en teknisk nivå ska förklara för kunden hur tjänsten fungerar samt samla in kunddata. Kontakterna sker i första skedet via telefon för att övergå i mailkontakt. Kunddata samlas i en excel-fil som ligger till grund för programmering i Telepo.
ProfilVi tror att du kommer att behöva följande erfarenhet för att lyckas i tjänsten som Service Delivery Manager för T2 Växel.
Vi ser att du har:
• Telecomerfarenhet - tidigare arbetat med mobila telefonilösningar - teknik, implemenation etc.
• Goda excelkunskaper
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
• Mycket högt kvalitetfokus och att sätter kunden främst
• Erfarenhet av kundkommunikation i tal och skrift
• Förstår och lever efter våra värderingar
Meriterande:
• Kunskap om Telepo - plattformen
• Kunskap om mobila växlar
• Kunskap mobiltelefoni
• Kunskap kring porteringshantering
• Erfarenhet av Tele2 system
Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra av dig!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 141
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoel Claeson
FöretagTele2
AdressTele2
Sveavägen 33
11134 Stockholm
Jobbnummer 1566275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.