Teknisk systemförvaltare
Landstinget i Kalmar Län, IT förvaltningen / Datajobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar Län, IT förvaltningen i Kalmar,
Oskarshamn,
Västervik eller i
hela Sverige Landstinget i Kalmar län omfattar Öland och en stor del av sydöstra Sveriges kust med allt från skärgård till Smålands djupa skogar. Här finns många alternativ till boende och ett rikt kultur- och friluftsliv. I landstinget arbetar närmare 7 000 personer fördelade på åtta förvaltningar och fyra folkhögskolor: Hälso- och sjukvårds-, Primärvårds-, Tandvårds-, Psykiatri-, Bildnings-, Trafik-, IT- och Serviceförvaltning.
Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och kraft för att bl a bedriva en god hälso- och sjukvård i hela länet. IT-förvaltningen har ett länsövergripande ansvar i IT-frågor i landstinget och har ca 100 medarbetare.
Ref nr: IT:2013:14
Rollen som teknisk systemförvaltare innebär att ha det tekniska ansvaret för ett IT-system med förvaltning, vidareutveckling, problemlösning och dokumentation. Vi arbetar efter förvaltningsstyrningsmodellen pm3 där vi definierar systemförvaltning med att upprätthålla och vidareutveckla förvaltningsobjektet och dess tillhörande IT-komponenter. Du kommer främst att arbeta med uppdrag inom objektfamiljen stödsystem, bl a HR och telefoni/kommunikationsplattform men även andra system kan förekomma då vi inom teamet för teknisk systemförvaltning stödjer varandra i det löpande arbetet mellan de olika objekten.
Publiceringsdatum2014-01-15Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår underhåll, ändringshantering, utveckling och andra linjens support. I rollen ingår också att du håller dig informerad om utvecklingen på området och du kommer att arbeta nära den verksamhetsnära förvaltningen.
• Hantera servicepacks, releaser och versioner.
• Utveckla, övervaka och felsöka
• Kommunicera med interna och externa driftorganisationer
• Vara delaktig i att vi har en bra teknisk miljö för att kunna möta framtida utveckling
• Delta i arbete med framtida utvecklingsplaner och förvaltningsplaner
• Arbeta i team med systemförvaltare, databasadministratörer och driftorganisation.
KvalifikationerVi ser gärna att du är systemvetare, civilingenjör eller har motsvarande eftergymnasial utbildning.
Vår systemmiljö är till största delen Windows-baserad. Du behöver ha grundläggande kunskaper om nätverk och säkerhet, goda kunskaper om Microsoft server- och klientoperativ samt behärska SQL-server.
Som person är du analytisk, prestigelös och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du är öppen, noggrann och har god social kompetens. Du behöver kunna arbeta både självständigt och i grupp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEfter överenskommelse
ErsättningFast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-29
Ansökningar tas endast emot via Landstinget i Kalmar läns e-rekryteringssystem
Klicka på denna länk för att göra din ansökanVi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.
Ange följande referens när du ansöker: IT 2013:14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktUpplysning: Eva Järvholm Basenhetschef 0491-782181 - basenhetschef
Facklig kontaktSACO: Tommy Hagman 0480-81000
SKTF: Damir Brendic 0480-81000
Vårdförbundet: Martina Aronsson 0480-81000
FöretagLandstinget i Kalmar Län, IT förvaltningen
AdressLandstinget i Kalmar Län, IT förvaltningen
Box 601
39126 KALMAR
KontorsadressStrömgatan
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-84000
Faxnummer: 0480-84964
Jobbnummer 1749638
Observera att sista ansökningsdag har passerat.