Teknisk supporttekniker sökes till Tele2

Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Möjlighet för dig som vill hamna i en spännande och dynamisk miljö

Publiceringsdatum
2011-11-15

Företaget
Tele2 en stor telekomoperatör med både privatkunder och företagskunder. Bolaget erbjuder tjänster och produkter som mobil, bredband, fast telefoni, kabel-tv och andra innehållstjänster. Tele2 behöver nu förstärka och utöka den tekniska kundserviceavdelningen på bredbandsidan med ett antal personer.
Om jobbet
Du kommer att tillhöra den avdelning som hanterar tekniska ärenden hos kunderna och det är på 2-nd line. Man arbetar mot Tele2s privat- och småföretagskunder. Gruppen arbetar med teknisk support, felanmälningar, driftstörningar, m.m. Ärendena kan röra allt kring produkter som adsl, lan, mobilt bredband, voip, stadsnät, e-post och säkerhetspaket. Man hanterar både kortare ärenden och ärenden av längre utredningar. Du har också hand om hantering, bevakning, återkoppling utifrån givna ramar. Du kommer att jobba i ett antal olika system och kommer till en början att ha stöd och introduktion inom dessa.
Möjligheter
Du kommer att komma in i en stor organisation med oändliga möjligheter. Visar du framfötterna är karriärmöjligheterna obegränsade. Du får mycket introduktion i början och har möjlighet att klättra inom olika skill-nivåer och därav påverka din kompetens.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är stresstålig och noggrann i ditt arbete. Du ska ha skinn på näsan och våga ta tag i uppgifter. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med liknande uppgifter och har god teknisk kännedom och intresse. Ett stort plus är kunskaper inom nätverk, tcp/ip, datorer, routrar, modem, windows, mm. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundservice inom telekom ?eller bredbandsbranschen. Du har god teknisk vana och har lätt att lära dig nya system.
Personliga krav
Vi ser att du har en positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete. Du är en ödmjuk person som är prestigelös, flexibel och har god kundfokus. Du är kommunikativ i tal och skrift och är lösningsorienterad. Att vara noggrann i arbetet är en självklarhet för dig. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper snarare än din erfarenhet.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid och du kommer schemaläggas i skift över supportens öppettider (ej nätter). Start är så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero och för rätt person finns det stora möjligheter till rekrytering av kunden.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Tillsättning sker löpande och vi ser gärna att du är tillgänglig för intervju på kort varsel.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=143
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Poria på telefon 08-400 25 247
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: Support Tele2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Poria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-400 25 247, rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1079413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: