Teknisk support inom laddinfrastruktur
Glacell Sverige AB / Byggjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Glacell Sverige AB i Malmö,
Ängelholm,
Linköping,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du vara med i uppstarten av ett nytt bolag inom energibranschen? Har du tidigare erfarenhet av teknisk service eller support? Bli en del av vårt team och ta chansen att vara med från start i verksamheten!
Här får du möjlighet att tillsammans med teamet vara med under etableringen av supporten - ett arbete där ingen dag är den andra lik tack vare varierande arbetsuppgifter och kundkontakt. Det är en utvecklande roll där egna idéer och initiativ uppmuntras.
Om rollen
Vi söker en driftig person som gillar högt tempo och varierande uppgifter. I tjänsten som ansvarig för teknisk support laddtjänster kommer du att vara navet i vårt täta samarbete mellan våra kunniga säljare, entreprenadchefer och projektledare samt våra duktiga installatörer, och hålla i kontakten med våra kunder vid frågor om deras installerade anläggningar.
Du kommer att vara en del av ett nyskapat team där ni tillsammans arbetar för att uppnå kundnöjdhet hos användarna. I teamet arbetar ni för att underlätta kontakten mellan kunder och installatörer - från kundsamtal till färdig lösning eller överlämnande till installatör. Rollen innebär således direktkontakt med kunder och kollegor och administrativt arbete kopplat till kundärenden.
I din roll kommer du även hjälpa våra säljare med tekniska lösningar och en del projektering av anläggningar.
Anställningen inleds med en gedigen introduktion där du får utbildning i våra rutiner, arbetssätt och de olika momenten som ingår i jobbet. Du har även stöd hos våra kunniga kollegor som har lång erfarenhet inom yrket
Om dig
Som person är du ordningsam och noggrann och har lätt för att lösa problem utan att tumma på kvaliteten, men framför allt så är du en positiv person och har lätt för att samarbeta. Du har framåtanda och du trivs med att arbeta på ett strukturerat sätt med kundens behov i fokus. Du har ett bra kommunikativt och pålitligt sätt att förmedla information till våra kunder så att de känner sig nöjda och trygga i processen.
Vi ser gärna att du:
• har en god teknisk förståelse och intresse för teknik
• har goda kunskaper om laddlösningar och tjänster eller annan bakgrund från elbranschen.
• har 6-12 månaders erfarenhet av att arbeta med teknisk support, kundmottagning eller motsvarande
• arbetar obehindrat på svenska och engelska
• är väl förtrogen med officeprogramen samt har en hög administrativ förmåga
Då arbetet kan innebära resor så är körkort för bil (B) ett krav.
Om Glacell
Vi ger dig en helhet för smarta energilösningar som bidrar till att din fastighet blir energieffektiv, attraktiv och framtidssäker. Du får ett tryggt samarbete hela vägen, från energikartläggning och rådgivning via projektering och byggnation till garanti och uppföljning. Vi finns alltid där, för att uppdatera, vidareutveckla och förbättra för dig, din fastighet och dina hyresgäster.
Om du har frågor om tjänsten kontakta Jesper Mårtensson, VD, på +46733376120
Placering: Ängelholm, Malmö eller Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-08-15ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGlacell Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Glacell Sverige AB (org.nr 559351-2337)
Kontakt HR Support
info@peab.se Jobbnummer 6885493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.