Teknisk inköpare till Danderyd
QStaff Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Danderyd
2016-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teknisk inköpare till Danderyd" (publicerad 2016-05-02) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos QStaff Bemanning AB i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige QStaff Bemanning AB ..
• .är ett väletablerat bemanningsföretag som verkat i Stockholm sedan början av 2000-talet. Vi är nära hundra medarbetare och har vårt huvudkontor i Sollentuna, norra Stockholm. Våra kunder är små och stora företag, kommuner och organisationer i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vi söker nu i en teknisk inköpare för en längre tids inhyrning med möjlighet till anställning hos vår kund i Danderyd.
Företaget utvecklar och tillverkar ett brett spektrum av innovativa mätsystem och sensorer för icke-invasiv patientövervakning. Globalt har bolaget 2 600 anställda. Kontoret ligger i Mörby Centrum, Danderyd där ett erfaret team på ca 50 personer arbetar med utveckling, tillverkning och marknadsföring av gasanalysatorer och tillbehör.
I dina arbetsuppgifter som inköpare ingår följande uppgifter:
• Beställa komponenter enligt behovsförslag och mot prognos
• Registrera orderbekräftelser från leverantörer
• Bevaka att leveranserna kommer i tid
• Leverantörskontakter
• Enklare ankomstkontroll
• Ta fram leveransplaner och prognoser till leverantorer utifrån marknadsprognoser
• Hantera returer till leverantörer
• Uppdatera affärssystemet med nya ledtider, priser mm.
• Leverantörsfakturafrågor från ekonomi angående t.ex. antal eller pris
• Vid behov stötta utvecklingsavdelningen med inköpsrelaterade arbetsuppgifter
• Uppföljning av leverantörernas kvalitet och leveransförmåga
Inköpsrollen är bred och generell då du kommer att ha mycket kontakter internt och med kundens leverantörer, vilket förutsätter att du har en mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
En viktig del av rollen som inköpare är att ständigt arbeta med förbättringar och utveckla inköpsavdelningen samt ha ett nära samarbete med kundens leverantörer, internplanering, produktionsplanering, förråd och den egna produktionen.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av inköpsarbete inom mekanik och elektronikkomponenter med höga krav på kvalitet och du bör ha en teknisk utbildning på minst gymnasienivå då företaget köper många egenkonstruerade komponenter med särskilda krav.
Utbildning inom inköp eller logistik är meriterande.
Inköp sker idag i affärssystemet Hybron Nova.Ett krav är att du behärskar Microsoft Office.
Denna roll kräver att du har hög arbetskapacitet, kan arbeta självständigt, har mycket god samarbetsförmåga samt är kommunikativ och drivande. Dessutom är det viktigt att du är noggrann, social, positiv och ansvarstagande samt trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Stämmer detta in på dig så är du välkommen att skicka in din ansökan omgående. Vi intervjuar löpande.
Lön enligt överenskommelse
Arbetstid heltid
Start enligt ök.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning
Publiceringsdatum2016-04-05ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Wahlman, VD 08-58570000
FöretagQStaff Bemanning AB
AdressQStaff Bemanning AB
Hammarbacken 10
19149 Sollentuna
KontorsadressHammarbacken 10 19149 Sollentuna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2763144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.