Teknisk CRM Specialist
If Skadeförsäkring AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos If Skadeförsäkring AB i Solna,
Stockholm,
Södertälje,
Nynäshamn,
Uppsala eller i
hela Sverige Din roll
Som CRM Specialist med fokus på utgående och inkommande försäljning utgör du bryggan mellan CRM Sverige och Försäljnings- & Kundservice organisationen. Du arbetar tätt tillsammans med vår Channel Engagement Manager för att utveckla vår affär genom att identifiera nya, innovativa kommunikationsmöjligheter och tekniska lösningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att utifrån våra databaser och kampanjhanteringssystem skapa, analysera och optimera målgruppsurval samt löpande följa upp och utvärdera resultaten.
Vi söker dig som har teknisk bakgrund och ett starkt analytiskt intresse, och som vill arbeta med framtagning och bearbetning av data. Du trivs med att befinna dig i gränslandet mellan affär och teknik där du får kombinera din tekniska och analytiska förmåga med en stark förståelse för affären. Du gillar att vara spindeln i nätet och jobba tätt ihop med verksamhet, analytiker och utvecklare. Du är en team player, men är samtidigt självständig och kan driva och planera ditt arbete utifrån uppsatta mål.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Utveckling, implementering och exekvering av nya och befintliga kunddialoger för primärt telemarketing och digitala kanaler i syfte att driva försäljning samt lojalitet.
• Analysera och skapa relevanta målgruppsurval med hjälp av tillgängliga verktyg
• I samverkan med relevanta stakeholders följa upp, förfina och utvärdera resultatet av genomförda kommunikationer
• Koordinera aktiviteter med representanter från olika delar av organisationen (tex IT, Marknad, Customer Analytics, Sales & Service, Produkt & Pris)
Placeringsort
Göteborg. Resor till Stockholm och övriga nordiska länder förekommer i begränsad omfattning
Sista ansökningsdag är den 25 februari
Kompetens
• Universitetsexamen eller yrkesutbildning inom relevant område (tex data- systemvetenskap, teknik) (krav)
• Förståelse för databaser och datamodellering samt SQL kompetens (krav)
• Erfarenhet av att jobba i Teradata, SQL Assistant och CIM (krav)
• Intresse och erfarenhet av CRM (önskvärt, dock ej krav)
Publiceringsdatum2018-02-15Dina egenskaper• Lätt för att anpassa dig efter rådande omständigheter
• God kommunikativ förmåga - bra på att förklara komplexa flöden på ett enkelt sätt på alla nivåer i företaget
• Förmåga att jobba självständigt och ta egna initiativ
• Strukturerad, noggrann med analytisk förmåga
• Vi lägger stor vikt på att du har en stark personlighet, stort engagemang och en flexibel inställning.
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Följ med på Ifs resa att bli det mest kundorienterade och digitala försäkringsbolaget i Norden!
Customer Relationship Management (CRM) är ett av Ifs fokusområden. CRM enheten ansvarar för att i Norden utveckla kundlivscykelmodeller, framtagandet av digital och traditionell direktmarknadsföring samt att styra och stödja in- och utgående telemarketing verksamhet. Vi strävar efter att skapa positiva kundupplevelser och effektiva kommunikationsprocesser, genom användandet av data och digitala möjligheter.
Vi behöver nu stärka vårt svenska CRM team med en teknisk CRM Specialist med fokus på målgruppsurval, analys och uppföljning för vår in- och utgående telemarketing verksamhet.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-25
Ange följande referens när du ansöker: CRM Specialist
FöretagIf Skadeförsäkring AB
AdressIf Skadeförsäkring AB
BARKS VÄG 15
17073 SOLNA
KontorsadressBARKS VÄG 15
Jobbnummer 3966593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.