Tekniker Servicedesk Stockholm
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tekniker Servicedesk Stockholm" (publicerad 2019-04-05) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige InfoCare - What we offer
We are providing brand independent IT hardware Management and Staffing Consulting Services in the Nordics with focus to make technology work. Through InfoCare LifeCycle Services we provide a long sustainable life of your IT hardware from deployment to recycling and high-quality services that gives you time to focus
on your Core Business.
We know technology, but everything we do is about people
In a world of increasing digitalization and continuously changing technology, we have been industry leaders since 1986. We have the experience in working in evolving technology areas where we grow and scale together with our Customers new needs. We use this expertise to build the foundation for amazing customer experiences today and in the future.
InfoCare - We Make Technology Work!
BRINNER DU FÖR ATT GE SERVICE OCH LÖSA IT-PROBLEM?
InfoCare söker nya trevliga servicedeskmedarbetare med teknikintresse som gillar problemlösning och att hjälpa människor i vardagen.
OM TJÄNSTEN
Rollen som servicedeskmedarbetare hos InfoCare är mycket meriterande och kommer att ge dig möjligheten att utvecklas i din karriär. Du kommer att hjälpa medarbetarna hos våra spännande kunder med varierande tekniska problem och utmaningar. Ibland får du vägleda en nyanställd som behöver få igång sin mobiltelefon, återställa ett lösenord som glömts bort eller förklara hur en informationsskärm ska startas om på företagets fasad. Vid andra tillfällen kommer du att ställas inför komplexa och akuta driftproblem som ska beskrivas och sedan vidarbefodras till rätt kompetens inom företaget eller hos en leverantör.
Kort sagt - ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer därför att utvecklas snabbt kompetensmässigt inom många områden. Och viktigast av allt - du kommer att göra människor glada när du hjälper dem att lösa just deras jobbiga situation på jobbet.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändarensamtatt du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena är väldigt varierade och kräver därför att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
DIN BAKGRUND
Relevant utbildning från YH/KY, gymnasium eller några års erfarenhet från IT-branschen är ett krav, stor vikt läggs även på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.
ÖNSKVÄRD ERFARENHET
* Telefonsupport och/eller kundtjänst
* ITIL
* Group Policy (GPO's)
* Windows Server (2008 & 2012)
* Windows (7/8/10 samt 365),macOS, Android och/eller Linux.
* Microsoft Office 2016, 365 och/eller G Suite
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem
MERITERANDE KOMPETENS
* IT-support, 2nd/-3rd Line
* Windows Desktop Infrastruktur
* Net-ID (Smartcard)
* Microsoft Bitlocker
* System Center Configuration Manager (SCCM)
* Storage
* Citrix
* Terminal Services
* Windows Printing
* Windows Scripting
* SharePoint
* SQL
SPRÅK
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är i de flesta fall ett krav då du ska kommunicera muntligt och skriftligtpå båda språken. Du är dock väldigt välkommen med din ansökan även om du inte ännu talar och skriver flytande svenska eller engelska. Kan du dessutom något annat språk flytande kan det vara ett stort plus.
ÖVRIGT
* Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
* Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till våra kunder.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och du är nöjda med affären. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare.
OM ANSÖKAN
För denna tjänst vill vi att du, om möjligt, använder ett cv på engelska. Vår kund är en global aktör och har engelska som koncernspråk
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Mer informasjon
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-01-25ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 83179
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Jewson
jobb.se@infocare.comCarl Larsson
jobb.se@infocare.comFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Karlsbodavägen 39
16102 Bromma
KontorsadressKarlsbodavägen 39 16102 Bromma
Jobbnummer 4576747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.