Tekniker (Drift och 2nd line support) till internationell retail
Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-09-20Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
ArbetsuppgifterTekniker för drift och 2'nd line support av applikationslagret med ansvar för de underliggande infrastrukturella komponenterna av flertalet av system inom divisionen Business Support Functions och Shared Support Functions.
Rollen innebär att du ingår i ett relativt nystartat team som i dagsläget ligger i en intensiv fas av övertagande av system och applikationer från utvecklingsdivisionerna. Processen finns framme för övertagande och sker i projektliknande form. Planen är att ta över 12-15 nya system under närmaste året. Här ingår dokumentation, säkerställa berörda systems driftstatus, kommunikation med systemansvariga och utvecklare, samt löpande arbeta med förbättringar i drift och supportprocesserna.
Uppdraget omfattar 100%, 08-17 med placering i Stockholm.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat;
• Applikationsdrift och övervakning.
• Dokumentation.
• Installation av applikatorisk servermjukvara och uppdateringar.
• Hantera incidents, Questions och Service Requests.
• Samordning och kommunikation med övrig infra, drift och supportorganisation.
• Aktivt arbeta för löpande förbättringar av drift och supportfrågor.
• Problemanalys, dvs analys av incidenthistorik och utredningar kring underliggande problem. samt identifiera möjliga förbättringar av driftsituationen.
ProfilSkall-krav
• Tekniker med bred kompetens, inkl support, incidenthantering, felsökning, problemhantering.
• Van vid att jobba med applikatorisk drift i stora miljöer.
• Bred teknisk infrastrukturell grundkunskap.
• Erfarenhet av arbete med drift och support enligt ITIL.
Bör-krav
• Erfarenhet av arbete i stödsystem för IT Service Management och ärendehantering
Meriterande
• Erfarenhet av SharePoint.
• Fysiska säkerhetssystem, CCTV, passerkortssystem...
• Erfarenhet av utveckling och verktyg, Jira, Subversion, Java, .NET mfl
Verktyg/mjukvara (meriterande):
• Monitoring
• Windowsbaserade system
• HP Service Manager
Som person du är serviceinriktad, drivande och engagerad. Arbetet kräver självständighet, förmåga att lätt ta kontakt och "nätverka". Du har god kunskap i engelska (tal och skrift)
Intresserad?
Skicka in ditt CV samt personligt brev redan idag då vi löpande kommer att gå igenom ansökningar och kalla på intervju.
Projektets start 2011-11-15
Projektets slut 2012-05-14 med mycket god chans till förlägning
Du kommer att arbeta som konsult via Help at Work.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-18
Ange följande referens när du ansöker: 115
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElisabeth Ljungqvist, 073-633 01 74,
elisabeth.ljungqvist@helpatwork.seFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1033985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.