Tekniker 2nd Line till digitaliseringsavdelningen
Norrköpings kommun / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Digitaliseringsavdelningen är en service- och utvecklingsenhet inom Norrköpings kommun. Tillsammans är vi cirka 100 kollegor som driver, utvecklar och förvaltar de IT-system, applikationer och telefoni som används i kommunens verksamheter.
Digitaliseringsavdelningen inom Norrköpings kommun har genomgått en större förändringsfas där vi har gått från en traditionell service- och driftsorganisation till en proaktiv utvecklingsorganisation. Detta innebär högre förändringstakt, större verksamhetsfokus, innovationsdriven utveckling, högt i tak samt stora möjligheter för ett kreativt och agilt arbetssätt. Med en tät dialog mellan projektledare, verksamhetsrepresentanter och systemtekniker strävar vi efter hög måluppfyllelse i värdeskapande projekt för att tillsammans utveckla morgondagens välfärd inom alla områden i Norrköpings kommun.
Vi behöver nu nya kollegor med driv, engagemang och intresse för ny teknik som vill utmanas av en kommun som vill snabbt framåt. En spännande IT-framtid där vi erbjuder stora möjligheter till utveckling och delaktighet i vår nya organisation.
It-tekniker Linje 2
Dina arbetsuppgifter består främst av att hantera ärenden av mer avancerad karaktär som kommer från Linje 1/Linje 3 via telefon, mail eller personligt möte. Du är en bidragande faktor i utvecklingen av servicedesken som helhet och du identifierar områden inom servicedeskens arbetsuppgifter som har behov av utveckling.
Linje 2 ansvarar för att ta fram och leda workshops för att stärka gruppens kunskaper i det dagliga arbetet, utvecklar rutiner och arbetssätt och jobbar proaktivt öka kompetensen för alla medarbetare inom alla områden vi hanterar. Det kan även förekomma stöttning i linje 1 vid toppar.
DIN PROFIL
Vi tror att du är en socialt kompetent problemlösare med ett stort teknikintresse som brinner för förändring och förbättring men framförallt service och utveckling! Du är professionell och pedagogisk i ditt agerande och har fingertoppskänsla i hur du hjälper våra kollegor, både internt på avdelningen men även kollegorna ute i verksamheten och du ser lösningar istället för problem och vill vara med i resan med att bygga morgondagens servicedesk.
Du är inte rädd för ny teknik eller nya uppgifter som kanske inte alltid kommer levererat med ett facit och du tar ett stort eget ansvar för utveckling. Det som var nytt igår kanske byts ut mot något annat imorgon och då gäller det att du har förmågan att anpassa dig efter verksamhetens behov.
I den här tjänsten ser vi att du kommer behöva vara stresstålig, serviceinriktad och flexibel, driven och har en god analytisk förmåga med mycket eget ansvar men även förmågan att samarbeta i grupp för att bidra i utvecklingen av servicedesken, Digitaliseringsavdelningen och Norrköpings kommun.
Tjänsten kräver att du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Vi kommet att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav på dokumenterad erfarenhet av följande i en större IT-organisation (11000+ anställda)
Minst ett års erfarenhet av telefonsupport i 1st / 2nd line.
Active Directory - grupper / policy / konto / domänhantering
Support av Officepaketet (2016/365)
Nätverk (Generell förståelse)
Klienthantering (hård / mjukvara)
Skrivarhantering
Kunskapshantering (framtagande / underhåll av KDB).
Kunskaper i ITIL Foundation
Meriterande egenskaper
Ledarskapsutbildning
Systemadministration
Certifiering i ITIL Foundation
Goda kunskaper om datorrelaterad-hårdvara som t.ex AV-utrustning, interaktiva tavlor, kringutrustning,
Pedagogiskt arbete
Utbildningsinsatser i form av internutbildning / föredrag
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Vid frågor kontakta enhetschef Servicedesk Mikael Svensson -
mikael.svensson@norrkoping.se.
Vi tar emot din ansökan fram till den 9 december.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid 100%
Publiceringsdatum2018-11-21ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Korsgatan 2b, 4tr
60233 Norrköping
KontorsadressKorsgatan 2b, 4tr
Jobbnummer 4468963
Observera att sista ansökningsdag har passerat.