Technical Specialist

Telia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telia Sverige AB i Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för nätverk och säkerhet?
Vill du jobba på ett företag med stora möjligheter och ligger i teknisk framkant?
Då tycker jag du ska fortsätta läsa!
Just nu letar vi efter flera Tekniska Specialister inom Datakommunikation till mitt team.
Är det här din nästa möjlighet?
Jag hoppas att du vill vara med och ständigt utveckla både dij själv och Telias leveranser av datakommunikation och säkerhetstjänster såsom DDOS skydd, vilket i sin tur utvecklar och skyddar våra kunder.
I rollen som Teknisk Specialist kommer du tillhöra ett team där vi både enskilt och tillsammans konfigurerar och designar våra företagskunders efterfrågade tekniska Datakomkommunikations och säkerhetslösningar. Du kommer jobba mot utpekade kunder i såväl Sverige som internationellt.
I rollen kan också ingå att jobba på ett bredare plan med enskilda kunder; allt ifrån presales till leverans och support samt att utveckla kundens lösning under avtalsperioden.
Därför är det viktigt att ha kunskap och ett stort intresse av nätverk och IT generellt. Tekniken och Telias utbud förändras i rask takt, därför behöver vi hela tiden vara på tårna genom att utveckla och förändra oss.
Gillar du nätverksteknik, design, säkerhet och har stort kundfokus kan detta vara ditt nya framtidsjobb.
Ditt nya team?
Det team du kommer att ingå i är idag 21 st. Vi är ett härligt gäng i varierande åldrar och jag är superstolt över varenda en i vårt unika team. Vi ingår i en leveranskedja och har också arbetsuppgifter som tekniskt stöd såväl före, under och efter affär.
Gruppen har en mycket uppskattad kompetens och bjuds ofta in till att medverka i projekt och teknikforum av olika slag. Att alla håller en hög kompetens beror förmodligen på att vi alltid delar med oss av erfarenheter och lösningar och hjälper varandra på gruppen. Inga frågor är för dumma!
Är det här du?
Du har erfarenhet av datakommunikation och kompetens inom Cisco. Även kunskap inom annan hårdvara är relevant för tjänsten, som tex HP/Aruba, Alcatel, Huawei, Arbor. Du är bekväm med att jobba i en internationell miljö med kontakter över hela världen och för dig på både svenska och engelska i tal och skrift utan problem. Du är van att kommunicera med kunder på olika nivåer, och har en förmåga att förstå kundens behov som de inte upptäckt själva än. Vidare är du ambitiös, prestigelös och nyfiken. Du ifrågasätter befintliga arbetssätt och driver gärna förbättringar. Ett krav är också svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning kommer att genomföras.
Dina personliga kompetenser:
Serviceinriktad, du prioriterar kundnöjdhet och tar ansvar för att lösa kundernas utmaningar.
Problemlösare, du analyserar situationen och tar fram effektiva och genomförbara lösningar.
Initiativtagande, du söker självständigt upp nya initiativ, både inom och utanför ramarna av ditt arbete.
Självinsikt, du drar lärdom av feedback från omgivningen, utvecklad din kompetens och ditt beteende över tid.

Dina erfarenheter:
Flera års arbetslivserfarenhet av datakommunikation med kompetens inom Cisco motsvarande CCNP, eller annan hårdvara.
Kommunicerar obehindrat i såväl tal som i skrift på både Svenska och Engelska.
Erfarenhet av DDOS skydd och Arbor plattformen är meriterande.
Nätverkskunskap inom HP/Aruba, Alcatel, Huawei m.fl är meriterande.

Mer än ett arbete!
Oavsett vilken position du söker på Telia, kommer vi att ge dig de verktyg och stöd du behöver för att växa hos oss, både professionellt och individuellt. Vi kan erbjuda dig din nästa stora möjlighet i ett kreativt, motiverande och välkomnande företag där alla kan vara sig själva, med lika stor tillgång till nya möjligheter. Vi respekterar och värdesätter mångfalden hos människor. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö möjliggör vi också flexibilitet och erbjuder ett brett utbud av personalförmåner.
Intresserad?
Vill du bli en del av vårt team, sök tjänsten redan nu! Har du frågor är du välkommen att kontakta mig Johan Sjösten på e-mail johan.sjosten@teliacompany.com.
För att spara dina personuppgifter på ett säkert sätt kan vi inte hantera din ansökan via e-post. Rekryteringen kommer ske löpnade innan ansökningstiden gått ut, sista ansökningsdag är 9:e Juni.
Welcome to Telia - let's make better happen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telia Sverige AB (org.nr 556430-0142)
Storgatan 36-38 (visa karta)
972 31  LULEÅ

Arbetsplats
Butik

Jobbnummer
7817761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telia Sverige AB: