Technical Account Manager
Jobmetz AB / Säljarjobb / Stockholm
2019-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Technical Account Manager" (publicerad 2020-10-20) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobmetz AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Technical Account Manager
Technical Account Manager sökes till kund i Stockholm!
Vår kund siktar på och planerar på att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår nya gemensamma resa. Nu söker dom en TAM till huvudkontoret i Stockholm som genom verksamhetsförståelse, teknisk kompetens och personligt engagemang säkerställer att kunden alltid har den bästa lösningen. Stämmer detta in på dig? Sök idag!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som TAM på hos vår kund kommer du ha eget kundansvar. Du arbetar nära deras kunder och säkerställer att deras leverans uppfyller kundernas behov och överenskomna nivåer samtidigt som du kontinuerligt arbetar med förbättringar, utveckling och ny teknik. Dina närmaste kollegor är en sammansvetsad grupp med hög kompetens.
Du kommer att:
Vara den seniora teknikern i teamet som är ansvarig för kundens tekniska miljö från Ivers sida sett
Delta i leveransmöten med kund
Hantera förändringsarbete och aktiviteter
Ta fram proaktiva tekniska förslag, se affärsmöjligheter samt åtgärder
Vara mentor till övriga tekniker i teamet
Till viss del kunna arbeta med supportärenden
Din bakgrund och profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet samt minst 3 års erfarenhet av arbete med renodlad serverdrift i större, komplexa Microsoft-miljöer samt erfarenhet av att arbeta nära kunder.
Vi tror att du har goda kunskaper och en vilja att utvecklas inom de flesta av följande områden:
Windows Server, AD och GPO
SCCM
Office 365 och Azure
Exchange
MSSQL
RDS och/eller Citrix
PowerShell
Nätverk/Brandväggar
Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och ser vikten av teknisk dokumentation. Vidare ser vi gärna att du har en utpräglad servicekänsla och är en person som tar ett stort ansvar för såväl din egen prestation som för våra kunder. Vi ser det som självklart att du har ett brinnande intresse för teknik. Du är också analytisk, engagerad och självgående samtidigt som du tycker om att arbeta och vara en del av ett team. Du trivs i en roll med tät kundkontakt och du har lätt att prata med olika typer av människor.
Vi söker ständigt efter nya människor som vill vara med och utveckla vår kund.
Publiceringsdatum2019-11-18FöretagetKunden utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. Iver är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Med säte i Stockholm verkar kunden i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden. Kunden omsätter drygt 1,7 miljarder SEK och har cirka 1 000 medarbetare.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressJobMetz AB
Sveavägen 145
11346 STOCKHOLM
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare JobMetz AB (org.nr 559041-9411)
Sveavägen 145 (
visa karta)
113 46 STOCKHOLM
Jobbnummer 4960649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.