Technical Account Manager

Jobmetz AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobmetz AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

TAM - Technical Account Manager
Vår kund siktar på och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår deras gemensamma resa. Nu söker vi en 3rd line tekniker / senior it-tekniker som vill vara med på deras gemensamma resa genom verksamhetsförståelse, teknisk kompetens och personligt engagemang.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som TAM på Iver kommer du ha eget kundansvar. Du arbetar nära våra kunder och säkerställer att vår leverans uppfyller kundernas behov och överenskomna nivåer samtidigt som du kontinuerligt arbetar med förbättringar, utveckling och ny teknik. Dina närmaste kollegor är ett sammansvetsat team med hög kompetens.
Du kommer att:
Delta i leveransmöten med kund
Hantera förändringsarbete och aktiviteter
Ta fram proaktiva tekniska förslag, se möjligheter samt åtgärder
Kunna arbeta med supportärenden

Din bakgrund och profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet samt minst 3 års erfarenhet av arbete med renodlad serverdrift i större, komplexa Microsoft-miljöer samt erfarenhet av att arbeta nära kunder.
Vi tror att du har kunskaper och en vilja att utvecklas inom ett eller flera områden enligt nedan:
Windows Server, AD och GPO
SCCM
Office 365 och Azure
Exchange
MSSQL
RDS och/eller Citrix
PowerShell
Nätverk/Brandväggar
Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Retailkunder.

Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och ser vikten av teknisk dokumentation. Vidare ser vi gärna att du har en utpräglad servicekänsla och är en person som tar ett stort ansvar för såväl din egen prestation som för våra kunder. Vi ser det som självklart att du har ett brinnande intresse för teknik. Du är också analytisk, engagerad och självgående samtidigt som du tycker om att arbeta och vara en del av ett team. Du trivs i en roll med tät kundkontakt och du har lätt att prata med olika typer av människor.

Publiceringsdatum
2020-10-20

Om företaget
Vår kund utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. Vår kund är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Med säte i Stockholm verkar vår kund i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden. Idag omsätter kunden drygt 2.3 miljarder SEK och har cirka 1200 medarbetare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
JobMetz AB
Stockholm
11346 STOCKHOLM

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
JobMetz AB (org.nr 559041-9411)
Stockholm (visa karta)
113 46  STOCKHOLM

Jobbnummer
5408034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobmetz AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobmetz AB: