Teamledare till Ramirents 1st line support
Magna AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Arbetsbeskrivning
Jobbar du idag i en 1st line support och vill ta nästa steg i karriären? Då kan detta vara rollen för dig!
Som teamledare i Ramirents 1st line support utgör du en viktig roll i arbetet med att utveckla och förbättra Ramirents IT-support mot intern personal. Teamet sitter i fräscha lokaler på Ramirents Sverigekontor i Kungsängen. I rollen kommer du vara en del av supportteamet bestående av fyra personer, där du har en ledande roll i teamet, dock utan personalansvar. Du kommer ansvara över att supporten levererar enligt förväntan och rapporterar till IT Delivery Manager. Här kommer du få möjligheten att aktivt jobba med utveckling och effektivisering av supportfunktionen.
Arbetsuppgifter innefattar:
• Incidenthantering, dispatching av incidenter och ansvar över backlog
• Stötta och leda supportteamet
• Daglig/veckovis uppföljning och analys av leverans
• Driva fram utveckling av supportens interna processer
Arbetets omfattning
Tjänsten är på heltid, tillsvidare, under kontorstider. Start så snart som möjligt.
Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Ramirent med 6 månaders provanställning.
Kundföretaget
Ramirent är specialister på att utveckla dynamiska hyreslösningar, som i nära samband med kunder förenklar deras vardagliga verksamhet och affärer. Som ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag i Europa söker Ramirent drivna och initiativrika problemlösare som vill växa med företaget och ta företaget framåt som ett starkt varumärke. 2012 var Ramirentkoncernens omsättning 714 miljoner euro. Koncernen har över 2 750 anställda, 325 kundcenter i 11 länder i Norden, i centrala och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd.
www.ramirent.se Din profil
Kompetenskrav
Vi ser att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet i en 1st linesupport där du arbetat med incidenthantering och känner dig trygg i hur en supportfunktion arbetar på ett effektivt och serviceinriktat sätt. Vi vill att du har goda generella IT-kunskaper och tidigare erfarenhet av arbete enligt ramverket ITIL. Du har även tidigare arbetat med Windows-plattformar, med fördel Windows 10. Meriterande är erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, danska är meriterande.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en självständig, initiativtagande och analytisk person. Du är inte rädd för att komma med egna idéer och har en vilja och driv att hitta utvecklingsmöjligheter i ditt dagliga arbete. Vidare är du kommunikativ och prestigelös, och trivs i en roll där du leder och stöttar kollegor med både högt och lågt. Du drivs av att jobba mot tydliga mål och är i grunden en lösningsorienterad person.
För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på
emma.henriksen@magna.se .
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-05-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 7453
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Henriksen
FöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
Jobbnummer 3482263
Observera att sista ansökningsdag har passerat.