Teamledare Outbound

Huvudkontor / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

RNB söker just nu en Teamledare Outbound i Stockholm

RNB RETAIL AND BRANDS är ett av Sveriges främsta modeföretag. Vi strävar efter att ge våra kunder service och köpupplevelser utöver det vanliga genom kunnig och engagerad personal, vara den mest attraktiva arbetsgivaren samt fungera som den naturliga samarbetspartnern för våra leverantörer. Koncernen bedriver idag försäljning genom de två butikskoncepten Brothers & Sisters och Polarn O. Pyret, samt genom butiker på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg via dotterbolaget Department & Stores. Det totala antalet butiker i RNB uppgår till cirka 270, både egenägda och franchise.

Publiceringsdatum
2014-05-16

Beskrivning av jobbet
RNB fortsätter utveckla sin logistik och söker nu en teamledare för Outboundområdet. I tjänsten ligger ett operativt ansvar för det utgående flödet av varor från centrallager till butik för de olika koncepten inom RNB. I arbetsuppgifterna ingår att ha en daglig dialog med centrallagret samt att vara en logistiksupport till de olika konceptens butiker.

Outboundteamet består av tre personer och är en del av RNB:s logistikorganisation. Du kommer vara teamledare för detta team och vara ansvarig för den dagliga driften av utflödet av varor från centrallager till butik. Du kommer vara en del av teamet och arbeta med det dagliga flödet samtidigt som du kommer ha personalansvar för de som ingår i Outboundteamet. Du kommer rapportera till logistikchefen för RNB Logistik.
Vi söker dig som vill arbeta med RNB:s logistik, med syfte att både öka konkurrenskraften och fortsätta minska våra kostnader.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantera order- och leveransflödet för varupåfyllnad från centrallager till butik
• Leda och fördela arbetet för Outboundteamet som består av totalt tre personer
• Förse centrallagret med prognoser och order
• Säkra att utleveranserna till butik sker i rätt tid till rätt kvantitet, samt hantering av eventuella avvikelser
• Daglig/taktisk styrning och prioritering av arbetet på lagret
• Styrning och uppföljning av distributionen ut till butik
• Butikssupport för logistikfrågor
• Reklamations- och returhantering
• Vidareutveckla processer och arbetssätt inom Outboundområdet för att uppnå ännu högre service och lägre kostnad
• Delta i utvecklingsprojekt i hela försörjningskedjan.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vem är du?

• Du har 5-10 års erfarenhet av logistikarbete inom orderhantering och varupåfyllnad
• Du har minst 3 års erfarenhet av ledande befattning inom Outboundområdet med personalansvar
• Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med och hos 3PL-aktör
• Du är noggrann och administrativ och har intresse för struktur och ordning och reda
• Du har en god kommunikativ förmåga, både internt och externt
• Du innehar goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel
• Du gillar daglig problemlösning och är bra på att få saker genomförda
• Du har en hög social förmåga och har lätt för att samarbeta med andra människor
• Du behärskar engelska flytande i tal och skrift

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg.
https://recruit.rnb.se/position/2549

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-01

Företag
Huvudkontor

Adress
Huvudkontor
Box 16142
10323 Stockholm

Kontorsadress
Regeringsgatan 29
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41052000

Jobbnummer
1877000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor: