Teamleader till vår kundservice

Bagaren & Kocken AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bagaren & Kocken AB i Göteborg, Partille eller i hela Sverige

Bagaren och Kocken är en av Sveriges största nätbutiker inom köksmaskiner och köksredskap och har spridit köksglädje sedan 2005. Vi lägger stort värde och stolthet i att kunna leverera hög kvalitet och en trygg och säker köpupplevelse. Vi omsatte 2015 för ca 100 msek och har siktet inställt på fortsatt stark tillväxt.

Vi har precis flyttat in i nya fina lokaler i Sävedalen och vi har för tredje året i rad vunnit Pricerunners prestigefyllda pris som årets e-handlare inom kökstillbehör. Mer information om företaget hittar du på www.bagarenochkocken.se

Vi är kända för att ge våra kunder det lilla extra när det kommer till service och kundvård och har lyckats otroligt bra och har en hög kundnöjdhet. Som teamleader har du ett viktigt ansvar att se till att kvaliteten bibehålls samtidigt som du är ansvarig för att utveckla och driva teamet framåt.
Du är driven och har ett strukturerat arbetssätt, en positiv och motiverande ledarstil. Tjänsten är både strategisk och operativ, vilket ställer stora krav på din prestigelöshet, flexibilitet och energi.
Du rapporterar till marknadschef.

Publiceringsdatum
2016-02-12

Dina arbetsuppgifter
• Bibehålla och säkerställa en kundservice med mycket nöjda kunder.
• Ansvara för ett team på 3 personer som arbetar aktivt mot kund, samt med retur och reklamationsärenden.
• Driva, leda och effektivisera det dagliga arbetet
• Du kommer ansvara för ett effektivt informationsflöde och att arbetsuppgifterna utförs korrekt i din arbetsgrupp.
• Genom ett nära samarbete med lager, inköp och marknadsavdelningen jobbar du fortlöpande mot förbättrad kundservice och ser till att ditt team håller sig uppdaterade på kampanjer och vidrätthåller en hög produktkunskap.
• Följa upp serviceparametrar, bedöma, utvärdera och utveckla den service vi ger till kund och jobba mot ökad kvalité och leveransprecision.
• Sammanställa kundfeedback och delta/leda förbättringsprojekt.
• Ett av årets utmaningar är implementering av nytt affärssystem, du kommer leda detta inom din avdelning

Erfarenhets- och kompetenskrav:
• Minst 2 års erfarenhet av liknande kundservicearbete
• Erfarenhet av personalansvar
• Mycket god datorvana
• God erfarenhet av uppföljning och statistik av kundärenden via telefon, chatt och mail.
• Erfarenhet av e-handel är meriterande
• Erfarenhet av implementering av nytt affärssystem är meriterande

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Ange följande referens när du ansöker: Teamleader Kundservice
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@bagarenochkocken.se

Företag
Bagaren & Kocken AB

Adress
Bagaren & Kocken AB
Industrivägen 39C
43361 Sävedalen

Kontorsadress
Industrivägen 39C
Sävedalen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2667366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bagaren & Kocken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bagaren & Kocken AB: