Teamleader till Customer Support
Kelly Services AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Stockholm,
Danderyd,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi nu en ny Teamleader för ett av deras Customer Support teams. I rollen ingår det att tillsammans med övriga i CS-ledningen se till att SLA:er uppfylls och att all supportpersonal arbetar tillsammans för att säkerställa hög servicenivå gentemot kunderna. Erfarenhet från kundtjänst/support gentemot slutkund samt goda kunskaper i det engelska språket är ett krav samt att erfarenhet från online shopping ses som meriterande. Tjänsten är belägen i Stockholm medan teamet som ska ledas sitter på annan ort.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Jobba i ett dynamisk och föränderlig miljö som en del av en större supportorganisation.
• Tydligt ledarskap för att säkerställa teamets leverans gentemot högt uppställda krav.
• Se till att kundupplevelsen alltid är i fokus och aktivt arbete för att förbättra detta.
• Se till att teamets medlemmar har nödvändig information för att utföra sitt jobb på bästa sätt.
• Leda teamet genom förändringsarbete beträffande arbetsflöden, system- och/eller processförändringar.
• Ansvarar för att teamet når uppsatta mål.
• Leda, coacha och bidra till medarbetarnas utveckling.
• Kontinuerlig kontakt/kommunikation med andra delar av organisationen.
• Delta i enskilda projekt vid behov.
Du som söker ska:
• Se till att teamet uppfyller eller överträffar uppsatta mål.
• Ha förmågan att agera professionellt, kunna fatta beslut samt ta ansvar för teamets insats.
• Bidra till teamkänsla genom ett positivt förhållningssätt och vara stödjande i ord och handlingar.
• Kunna besöka supportteamet ett par gånger i månaden.
Erfarenhet/egenskaper vi efterfrågar:
• Erfarenhet av att arbeta med kundsupport/kundservice är ett krav.
• Minst 1 års erfarenhet av ledande roll, ex. teamleader.
• Behärska engelska i tal såväl som skrift.
• Duktig analytiker med ordningssinne.
• Kandidatexamen i företagsekonomi eller annan relevant utbildning.
• Positiv, socialt kompetent med förmåga att skapa/upprätthålla goda relationer.
• Kunskaper i Microsoft Office är ett måste. Erfarenhet från support-/kundservicesystem är meriterande.
• Förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt
• Förmåga att leda och motivera andra.
• Passion för kundservice med kvalitetsfokus.
Detta är en inhyrning via Kelly Services med start i slutet av augusti/början september.
Sista ansökningsdag är 12 augusti.
Ansökan tas endast emot via
www.kellyservices.se.Välkommen in med din ansökan!
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Erfarenhet från Kundservice/Call Center
Publiceringsdatum2012-07-14Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 348434
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagKelly Services AB
AdressKelly Services AB
Regeringsgatan 77
11139 Stockholm
Jobbnummer 1295461
Observera att sista ansökningsdag har passerat.