Teamleader till Customer Support

Kelly Services AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Stockholm, Danderyd, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en ny Teamleader för ett av deras Customer Support teams. I rollen ingår det att tillsammans med övriga i CS-ledningen se till att SLA:er uppfylls och att all supportpersonal arbetar tillsammans för att säkerställa hög servicenivå gentemot kunderna. Erfarenhet från kundtjänst/support gentemot slutkund samt goda kunskaper i det engelska språket är ett krav samt att erfarenhet från online shopping ses som meriterande. Tjänsten är belägen i Stockholm medan teamet som ska ledas sitter på annan ort.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Jobba i ett dynamisk och föränderlig miljö som en del av en större supportorganisation.
• Tydligt ledarskap för att säkerställa teamets leverans gentemot högt uppställda krav.
• Se till att kundupplevelsen alltid är i fokus och aktivt arbete för att förbättra detta.
• Se till att teamets medlemmar har nödvändig information för att utföra sitt jobb på bästa sätt.
• Leda teamet genom förändringsarbete beträffande arbetsflöden, system- och/eller processförändringar.
• Ansvarar för att teamet når uppsatta mål.
• Leda, coacha och bidra till medarbetarnas utveckling.
• Kontinuerlig kontakt/kommunikation med andra delar av organisationen.
• Delta i enskilda projekt vid behov.

Du som söker ska:
• Se till att teamet uppfyller eller överträffar uppsatta mål.
• Ha förmågan att agera professionellt, kunna fatta beslut samt ta ansvar för teamets insats.
• Bidra till teamkänsla genom ett positivt förhållningssätt och vara stödjande i ord och handlingar.
• Kunna besöka supportteamet ett par gånger i månaden.

Erfarenhet/egenskaper vi efterfrågar:
• Erfarenhet av att arbeta med kundsupport/kundservice är ett krav.
• Minst 1 års erfarenhet av ledande roll, ex. teamleader.
• Behärska engelska i tal såväl som skrift.
• Duktig analytiker med ordningssinne.
• Kandidatexamen i företagsekonomi eller annan relevant utbildning.
• Positiv, socialt kompetent med förmåga att skapa/upprätthålla goda relationer.
• Kunskaper i Microsoft Office är ett måste. Erfarenhet från support-/kundservicesystem är meriterande.
• Förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt
• Förmåga att leda och motivera andra.
• Passion för kundservice med kvalitetsfokus.

Detta är en inhyrning via Kelly Services med start i slutet av augusti/början september.
Sista ansökningsdag är 12 augusti.

Ansökan tas endast emot via www.kellyservices.se.

Välkommen in med din ansökan!

Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Erfarenhet från Kundservice/Call Center

Publiceringsdatum
2012-07-14

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 348434
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Kelly Services AB

Adress
Kelly Services AB
Regeringsgatan 77
11139 Stockholm

Jobbnummer
1295461

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: