Teamleader Helpdesk till Bankmiljö!
Adecco IT & Engineering - Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco IT & Engineering - Stockholm i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Täby,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Adecco IT & Engineering söker nu för kunds räkning en teamleader med IT-bakgrund. IT-helpdesken är knytpunkten för alla IT-relaterade frågor. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens som teamleader och styra Helpdesk-miljön i din riktning!
Hur ser din arbetsdag ut?
Helpdesken arbetar i ett ärendehanteringssytem och löser ärenden med hjälp av telefon, fjärrstyrningsverktyg och mail. Service Desk Agenterna (SDA) löser också servicearbeten ute hos de interna kunderna och hjälper till med felsökning av hårdvara och mjukvara. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är: nätverk, skrivare, operativsystem, officepaketet, vpn-klienter, Citrix miljöer och en del UNIX miljöer. Detta gör att dina medarbetare har en varierad arbetsdag med många olika situationer.
Som teamleader helpdesk kommer du leda och fördela det dagliga arbetet i helpdesken. Du kommer att arbetsleda tre SDA Till en början kommer du att arbeta mycket operativt så att du får en möjlighet att komma in i arbetet för att vid årsskiftet helt gå över till teamleadtjänsten.
Vem trivs här?
Vi tror att du har en bakgrund som helpdeskmedarbetare på olika nivåer. Idealt sett har du vikarierat eller haft en tjänst som teamleader helpdesk tidigare. Vi hoppas att du har någon form av IT-teknisk utbildning samt kunskaper i Service management processer.
Erfarenheter inom: AD, Windows 7, Office paketet, UNIX, Microsoft server 2003, 2008, ITIL, Citrix, nätverk och vpn-klienter är meriterande.
Vi söker nu dig som har lätt att leda och lära ut. Du kommer att arbeta i en miljö med högt tempo och ska arbeta för att IT-användarna ska få en god service och hjälp med sina IT-problem. Vi hoppas att du är en relationsbyggare som uppskattar teamarbete. Vi söker också någon som tålamod och klarar av att hantera flera uppgifter på samma gång. Till sist måste du tala och skriva flytande engelska och svenska.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Inledningsvis kommer du att vara anställd av Adecco men arbeta hos vår kund.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas inom kort och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån eller klicka på följande länk:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1380488Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Alexander Aminoff på tel: 073-684 74 19
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Publiceringsdatum2011-09-27Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco IT & Engineering - Stockholm
AdressAdecco IT & Engineering - Stockholm
Electrum 206
16440 Kista
KontorsadressKistagången 16
Kista
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-5875 1270
Faxnummer: 08-7519083
Jobbnummer 1039267
Observera att sista ansökningsdag har passerat.