Teamleader för Lots kontrolltorn i Falun
Scania CV AB / Ekonomichefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Falun,
Borlänge,
Hedemora,
Mora,
Gävle eller i
hela Sverige LOTS är ett självständigt bolag inom Scaniakoncernen - en av världens ledande tillverkare av kommersiella fordon. LOTS bygger på principerna bakom Scanias modulsystem, produktionssystem, och kultur av ständiga förbättringar.
Vi är specialiserade på återkommande industriella transportflöden, som ofta finns i sektorer som skog- och gruvnäring. LOTS designar och transportleder hållbara logistik- och transportsystem genom att minimera svinn och skapa förutsättningar för bästa möjliga totalekonomi för sina kunder och leverantörer.
Din roll
I rollen som teamleader har du en viktig funktion i LOTS svenska driftverksamhet. Arbetet innebär att du planerar och leder den dagliga driften av LOTS transportledning i Falun och har transportledare som rapporterar operativa nyckeltal till dig. Du har även ett administrativt ansvar för operativ och finansiell rapportering gentemot kunder och leverantörer. Målsättningen är att säkerställa att de logistikflöden LOTS transportleder görs så effektiva, lönsamma och miljövänliga som möjligt.
Publiceringsdatum2017-11-22Dina arbetsuppgifter Leda den dagliga driften i verksamheten som bedrivs av kontrolltornet
Administrera avräkningen gentemot våra leverantörer
I uppdraget ingår ansvar för uppföljning och rapportering kring finansiella resultat, produktion, leveranssäkerhet, och kvalitetsutfall
Leda förbättring av arbetssätt, processer, rutiner samt rapportering i kontrolltornet baserat på Lean-principer och Scanias produktionssystem (SPS)
Säkerställa att relevanta nyckeltal används för verksamhetsstyrning och förbättringsaktiviteter
Aktivt stödja och medverka i LOTS affärsutveckling av rundvirkestransporter, kunder och leverantörer
Coacha och utveckla ditt team av transportledare
ProfilVi söker dig som har erfarenhet inom administration och logistik. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med transportledning, tex inom rundvirkestransporter, samt har tidigare haft ledar- eller chefsposition. Annan erfarenhet inom skogsindustrin är meriterande.
Goda kunskaper i Microsoft Excel är ett krav. Tidigare erfarenhet av SDC och Microsoft Power BI är meriterande.
Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Du är en skicklig administratör som via uppföljning och kontinuerliga förbättringar vill vidareutveckla våra operativa verksamheter tillsammans med våra kunder. Du har förmågan att se helheten men även kunna arbeta med detaljerna.
Positionens placering är Falun. Viss resande förekommer till våra kontor i Åmål samt Stockholm. Positionen rapporterar till chefen för LOTS Nordiska verksamhet.
För mer information
Du välkommen att kontakta Simon Simonsson (chef för LOTS Nordiska verksamhet), 0703 755 808.
Så ansöker duAnsökan med ett personligt brev och CV. Intervjuer kommer hållas fortlöpande under ansökningsperioden.
Gör din ansökan via
http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till
kandidatbokning@scania.comOBS! Ange Scanias Job Id 20175395 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje
KontorsadressVagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
Jobbnummer 3815632
Observera att sista ansökningsdag har passerat.