Teamlead kundsupport till HellermannTyton

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-01-17


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du kombinera operativt arbete med att driva utvecklingsprojekt som förbättrar arbetsflöden och kundupplevelser? HellermannTyton söker en strukturerad och engagerad teamledare till den svenska kundsupporten, där du blir en nyckelspelare i resan mot ökad effektivitet och kundnöjdhet.

Publiceringsdatum
2025-01-17

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos HellermannTyton.

Om företaget
HellermannTyton AB är ett marknadsledande bolag med produkter för att organisera kabel och ledning inom områdena - Skydda, Fästa, Märka, Bunta, Koppla. De har en bred kundbas som verkar inom flera olika marknadssegment så som elinstallation, energiverk, infrastruktur, drift & underhåll samt övrig tillverkande industri.
HellermannTyton AB är ett helägt dotterbolag till HellermannTyton Group med bas i London. Gruppen har en total omsättning på ca 20 mdkr med verksamma bolag i 40 länder och fler än 7000 medarbetare över hela världen. Största delen av produkterna produceras i egna fabriker med 18 produktionsenheter i 13 länder. HellermannTyton AB har filialer i Finland och Danmark, samt dotterbolag i Norge med en sammanlagd omsättning på ca 600 miljoner SEK. Från Sverige distribueras produkterna via lager direkt till slutkunderna i Norden.
De söker nu en driven teamledare till den svenska kundsupportfunktion där du utgår från huvudkontoret i Kista, Stockholm. HellermannTyton erbjuder en familjär miljö samt en platt organisation och söker dig som vill arbeta i en internationell miljö och som kan vara med och utveckla kundsupportfunktionen för den nordiska affärsverksamheten.

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare för den svenska kundsupporten kombinerar du operativt arbete med utveckling av processer för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Du ansvarar för att hantera kundärenden, huvudsakligen via ärendehanteringssystemet Kundo, och säkerställer att företagets kunder - både svenska och internationella - får professionell och snabb service. En viktig del av ditt arbete är att driva förbättringsprojekt, med fokus på kundorderprocessen och interna arbetsflöden.
Du har en sammanhållande roll där du koordinerar teamets arbete, stöttar och coachar medarbetarna för att de ska nå sina mål, samtidigt som du arbetar "hands on" med kundärenden och säkerställer att verksamheten fungerar smidigt. Du dokumenterar även rutiner och förbättringsarbeten, vilket är centralt för att skapa tydliga och hållbara processer. Vidare samarbetar du med flera olika avdelningar inom företaget, såsom produktchefer, säljteam, inköp och ekonomi, men också med kundsupportfunktionerna i Norden och Europa.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
*Avslutad gymnasial utbildning
* Arbetslivserfarenhet av kundtjänst/kundsupport

• Meriterande med erfarenhet av en teamledarroll
* God data- och systemvana och lätt för att använda digitala verktyg. Samt grundläggande kunskaper i Excel
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift


Vi söker dig som är en strukturerad och lösningsorienterad "doer" med en stark vilja att förbättra och utveckla verksamheten. Du har erfarenhet av kundsupport och en god digital kompetens där du bidrar till att driva digitaliseringsprojekt inom verksamheten. Som ledare har du en coachande och kommunikativ stil och trivs med att skapa engagemang och delaktighet i teamet. Vidare har du en god samarbetsförmåga och en förmåga att skapa samordning mellan olika funktioner och länder. Eftersom HellermannTyton är ett internationellt företag, är engelska deras koncernspråk och en viktig del av det dagliga arbetet - du behöver därför vara bekväm med att hantera dialoger och möten på både svenska och engelska.
HellermannTyton erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjligheten att arbeta med engagerade kollegor i en internationell miljö. Här värdesätts innovation, kvalitet och medarbetarnas utveckling. Vi söker dig som vill ta en central roll i deras kundsupport och vara med och forma framtidens arbetsprocesser. Välkommen att bli en del av deras team!

Övrig information
Start:Enligt överenskommelsePlats:Kista, StockholmLön:Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
9109439

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: