Teamchef till Swedavia Contact Center
Swedavia / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedavia i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Sigtuna,
Norrköping eller i
hela Sverige Swedavia äger, driver och utvecklar ett nätverk av tio svenska flygplatser. Vi är ca 2 400 medarbetare som arbetar tillsammans för att skapa den tillgänglighet som behöv för att underlätta resande, affärer och möten. Vi är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.
Swedavia Contact Center är en operativ enhet som arbetar dygnet runt med att besvara inkommande ärenden till alla Swedavias tio flygplatser. Uppdraget är att ge god och effektiv service och att vara kundernas röst in i organisationen. Enheten består av två team. Vi jobbar med kanalerna telefon, mejl sociala medier samt chatt.
Vill du leda människor i en dynamisk miljö med högt tempo och uppskattar ett nära samarbete med medarbetare och chefskollegor? Då kanske detta är din nästa tjänst? Nu söker vi en teamchef som ska ansvara och leda ett av utav teamen och tillsammans med den andra teamchefen utveckla och driva verksamheten mot uppställda mål.
Publiceringsdatum2017-06-21Dina arbetsuppgifterI rollen som teamchef ansvarar du för en grupp på ca 20 personer som jobbar i skift i en minutoperativ verksamhet. Du är coachande och närvarande i ditt ledarskap och kan sätta tydliga förväntningar på dina medarbetare samt har förmågan att skapa motivation. Du drivs av att göra saker bättre och som person är du lösningsorienterad, engagerande och tycker att det är spännande när det händer saker oavsett vilken tid på dygnet det sker. Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du deltar aktivt i ditt team för att lösa de dagliga utmaningarna. Som teamchef för Contact Center är du en del av den större enheten Kundservice och du arbetar i nära samarbete med de övriga cheferna för att utveckla kundserviceverksamheten.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap i ett Contact Center, gärna i en verksamhet som är igång dygnet runt. Du har tidigare arbetat med utvecklingsfrågor både kopplat till verksamhet och medarbetarskap, exempelvis samtalscoaching och drivs av att leda förändringar och att göra skillnad. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha integritet och tidigare erfarenhet från ett framgångsrikt och tydligt ledarskap. Du har haft en ledarroll i en verksamhet med många intressenter och har god förmåga att skapa och bibehålla relationer. Vidare har du erfarenhet av samtalscoaching samt att arbeta mot uppsatta KPI:er. Som person är du duktig på att motivera andra att uppnå sina mål och du är själv en målinriktad person som har lätt att samverka och fatta beslut. Du har en god förmåga att se hur förändringar på övergripande nivå påverkar din egen organisation och processer. Vi ser det som meriterande om du arbetat som kravställande funktion gentemot IT-avdelning. Eftergymnasial utbildning är ett krav och dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift.
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag. På
www.swedavia.se/jobb kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Anställning och kontrakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här;
http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.html Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Stockholm-Arlanda.
I den här rekryteringen samarbetar Swedavia med Experis. Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på .
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-16
Ange följande referens när du ansöker: 19933
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia huhta
Sofia.Huhta@se.experis.comFöretagSwedavia
AdressSwedavia
19045
19045 0180
KontorsadressStockholm-Arlanda
Jobbnummer 3569136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.