Team Manager Collections

Nordax Bank AB (publ) / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordax Bank AB (publ) i Stockholm, Malmö, Storuman eller i hela Sverige

Om rollen
Vi är som en bank, -ish. Lika trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade med en företagskultur som präglas av samarbete.

Collections, som är en del av Customer Operations hanterar kravprocessen från A till Ö för våra befintliga kunder, alla produkter och alla länder. Vi är indelade i två team; Pre Collection och Legal Collection, med det gemensamma uppdraget att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå, vilket förutsätter en god förståelse för såväl affären som för varje kunds unika situation.

I din roll som Team Manager har du "hela hatten på" vilket för oss innebär att samtliga våra ledare ser till organisationens helhet i form av utveckling och framgångar. Du ansvarar för dina medarbetare, teamets framgång och resultat med fokus på att:

• hjälpa våra kunder på den svenska och norska privat- och bolånemarknaden
• löpande coacha teamet genom feedback och dialog
• kvalitetssäkra samtal genom exempelvis medlyssning
• rekrytera våra nästa lagspelare (tillsammans med våra interna rekryterare), samt hantera frågor som rör lön och medarbetarsamtal etc.
• personalansvaransvar för 25 medarbetare: i dagsläget är de 4 i svenska teamet, 9 i norska teamet och 12 medarbetare som är behovsanställda och arbetar minst 40 timmar i månaden

Vem vi tror att du är
Vi söker dig, en engagerad och strukturerad ledare med ett modernt och inspirerande ledarskap där ständig utveckling, samarbete, målfokus och medarbetarnas trivsel är naturliga inslag. Du gillar att dela med dig dina erfarenheter och verkar för en coachande miljö.

Vår laguppställning representeras av olika delar av världen och du behöver därför vara en god skriftlig och verbal kommunikatör i svenska och engelska.

Vidare ser vi att du har:

• Tidigare ledarerfarenhet i en operationell organisation
• Ett intresse för att uppnå uppsatta mål
• Tanken om att "service i världsklass" borde vara ett motto på alla bolag som arbetar med kundkontakt
• En optimistisk syn på förändring och snabbt kan ändra fokus när det behövs

Vill du veta mer?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Nestor på HR, elin.nestor@nordax.se.

Vi vill även passa på att informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Vi ser framemot att få in din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-10-05

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordax Bank AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordax Bank AB (publ) (org.nr 556647-7286), https://www.nordax.se/

Arbetsplats
Nordax

Jobbnummer
6017334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordax Bank AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordax Bank AB (publ):