Systemtekniker till backoffice

Göteborgs Stad, Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice i Göteborg

Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT. Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda.

Publiceringsdatum
2015-04-07

Arbetsuppgifter
Enheten backoffice ingår i verksamhetsområdet servicecenter. Vårt uppdrag är att tillhandahålla IT-support och vara funktion för att ta emot och lösa ärenden via applikationer, e-post och webb. Uppdraget består också i att samordna aktiviteter till exempel vid överlämning av supportuppdrag. På enheten arbetar ca 20 personer.

Nu söker vi en analytisk och utvecklingsorienterad systemtekniker. Att vara systemtekniker inom backoffice innebär en omväxlande roll där du löser komplexa ärenden, utför viss administration i stadens system samt koordinerar ärenden vidare inom organisationen. Du är servicemedveten och ska enkelt kunna sätta dig in i användarens situation för att ge kvalificerad support via e-post, telefon och fjärradministrationsverktyg. En tänkbar roll i detta jobb är att du blir servicecenters kontaktperson för olika systemområden gentemot andra expertfunktioner.

Du kommer aktivt medverka i att kvalitetssäkra supportområdets kunskapshantering och leverans genom att analysera ärenden, identifiera problem och fånga upp ny kunskap via uppdrag för att bidra till en bättre och effektiv ärendehantering.

Detta spännande jobb är en möjlighet för dig som gillar kombinationen av teknik och verksamhetsnytta. Du kommer att ha goda möjligheter att växa och utvecklas.

Kvalifikationer
Vi söker främst dig som har högskoleutbildning inom IT, systemvetenskaplig linje eller motsvarande. Alternativt ska du ha gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande. Vi ser gärna att du har arbetat i en stor IT-supportorganisation strukturerad enligt ITIL och att du har kunskap om processerna Incident och Problem. Har du arbetat som ärendekoordinator och/eller haft ansvarsroller i projekt är det meriterande.

För den här tjänsten behöver du vara tekniskt lagd och ha mycket goda kunskaper Windows, iOS, Microsoft Office och internet/intranät. Om du har kunskaper i Lotus Notes och ärendehanteringssystemet ServiceNow är det ett plus. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av den senaste tekniken för att stödja mobila arbetssätt.

Utöver din tekniska kompetens lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. En viktig sådan är en positiv grundinställning. Samarbete ser du som en självklar förutsättning för att kunna leverera ett gott resultat samtidigt som du också kan arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt driva ditt arbete framåt. Du är en kommunikativ person vilket visar sig både i tal och skrift och du är social och gillar att skapa goda relationer. Viktigt i det här jobbet är att du är noggrann och att du har en kreativitet i jobbet för att bidra till att vidareutveckla våra tjänster och stadens utveckling.

Som medarbetare på intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner.

Vi vill att intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
I denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt direktkontakt för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

(#LI-post)

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-23
Ange följande referens när du ansöker: A463216
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tessie Hallberg, Enhetschef 031-367 8190

Facklig kontakt
Anneli Jansson, Vision 031-368 68 28
Teysir Esterwind, Saco 031-367 81 15

Företag
Göteborgs stad, Intraservice

Adress
Göteborgs stad, Intraservice
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482 Göteborg

Jobbnummer
2235585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice: