Systemtekniker
Göteborgs Stad, Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice i Göteborg Intraservice levererar IT, support och administrativa tjänster till stöd för Göteborgs Stads verksamheter.
Vi är ca 350 anställda.
Läs mer om oss på vår hemsida
www.goteborg.se/intraservicePubliceringsdatum2013-01-21ArbetsuppgifterEnheten Backoffice ingår i verksamhetsområde Support. Vårt uppdrag är att tillhandahålla IT-support och vara funktion för att ta emot och lösa ärenden via applikationer, e-post och webb. Uppdraget består också i att samordna aktiviteter ex vid överlämning av supportuppdrag.
Som systemtekniker inom Backoffice löser du komplexa och tidskrävande ärenden inom uppdragsområdet. Du ska ge god service och kvalificerad support till våra kunder via e-post, telefon och fjärradministrationsverktyg, bedöma och säkerställa rätt hantering och eskalering av ärende.
Du kommer administrera och dokumentera information och anvisningar samt aktivt sprida information vidare både inom den egna gruppen samt till slutanvändare. Medverka i analys av ärende och uppdrag för att löpande fånga upp viktig kunskap, identifiera problem samt bidra till en kvalitetssäkrad och effektiv ärendehantering.
KvalifikationerVi söker främst dig som har högskoleutbildning inom IT, systemvetenskaplig linje eller motsvarande, alternativt ska du ha gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande. Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete i en stor IT-supportorganisation och är ITIL-certifierad, helst inom ITIL 3.
Är du genuint intresserad och har kunskap avseende användning och administration av verktyg för videoredigering, självhjälpssystem till slutanvändare, beställningssystem är det meriterande.
För tjänsten behöver du vara tekniskt lagd och ha mycket goda kunskaper i Windows 7, Microsoft Office, internet/intranät. Har du erfarenhet från arbete med Lotus Notes, OS X och iOS är det bra.
Utöver den tekniska kompetensen lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ska du vara positiv, samarbetsinriktad, kreativ, ha god kommunikationsförmåga och social kompetens. Din förmåga att kommunicera visar sig både i tal och skrift och du känner dig bekväm i rollen som utbildare.
Du gillar att arbeta såväl självständigt som i grupp och du har ett strukturerat arbetssätt, god analytisk förmåga, är noggrann och har en känsla för goda kundrelationer samt förmåga att hantera en hög stressnivå.
Du är positiv till förändringsarbete och vill aktivt medverka till vidareutveckling av våra tjänster.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart vårt gemensamma förhållningssätt: Var professionell, Samarbeta och Tänk nytt.
På Intraservice arbetar du i en verksamhet som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Intraservice är både en miljö- och hälsodiplomerad arbetsplats.
Vi vill gärna se en mångfald bland personalen som speglar dagens Göteborg.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-06
Tre tjänster avser tillsvidareanställning och en tjänst är en allmän visstidsanställning t o m 2013-08-31.
Vi kommer eventuellt att intervjua löpande så vänta inte med din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: A311395
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTessie Hallberg, Enhetschef 031-367 8190
Facklig kontaktAnette Sernlo Larsen, Vision 031-3686813
Pigitsa Sigurdsson, SACO 031-3686823
FöretagGöteborgs stad, Intraservice
AdressGöteborgs stad, Intraservice
Jobbnummer 1442743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.