Systemförvaltare Timecare
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen / Datajobb / Lindesberg
2025-02-19
Visa alla datajobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg E-hälsa och Myndighetsenheten på Socialförvaltningen i Lindesbergs kommun söker nu en systemförvaltare för Time Care till organisationen. Vi är just nu inne i en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, enskilda och anhöriga. Vi har ett tight och bra gäng på plats idag som arbetar med detta men en vakans uppstår nu då vår medarbetare går vidare till en tjänst inom företaget som tillhandahåller just Time Care.
Vi behöver därför säkra den fortsatta kompetensen inom det digitala området och söker härmed en systemförvaltare, som ska hantera vårt schemahanteringssystemet Time Care, till vår organisation. Vi söker dig som vill vara med och driva detta arbete och den förändringsprocess det innebär för våra verksamheter. Vi söker dig som trivs med att skapa struktur och har ett helhetsperspektiv.
Vill du vara med på en spännande resa och bidra till digital utveckling inom Socialförvaltningen? Välkommen med din ansökan till oss på Lindesbergs kommun!
Publiceringsdatum2025-02-19ArbetsuppgifterDu kommer ingå i ett nära team som består av systemförvaltare för Intraphone och TES, systemförvaltare för Cambio Viva och två välfärdstekniker som bland annat arbetar med programmering, service och installation av trygghetsrelaterade produkter som lås, larm och kameror samt enhetschefen för E-hälsa och Myndighet. Vi är en tight enhet som också går in och hjälper varandra vid vakanser eller arbetsanhopningar. Du kommer också arbeta nära bemanningsenheterna inom Vård och Omsorg och Funktionsstöd och ha kontakt med kommunens lönadministration och IT.
Som systemförvaltare för Time Care kommer du att ta över en välfungerande och implementerad produkt från den systemförvaltare som har varit med i kommunen från början och byggt upp systemet mot Vård och Omsorg och Funktionsstöd.
Arbetet innefattar bland annat:
Förvalta och utveckla Time Care samt hantera integrationer med andra system (t.ex. Intraphone och Personec C).
Skapa och administrera användare, behörigheter, hantera loggar och organisationsstrukturer.
Stötta personal genom utbildningar, support och service både på plats och via telefon.
Felsöka, åtgärda systemfel och ha kontakt med leverantören vid behov.
Arbeta med dokumentation, rutiner och riskanalyser tillsammans med chef och kollegor.
Ta fram ekonomiska rapporter och statistik.
Ansvara för systemadministratörsträffar internt och representera kommunen vid leverantörens möten.
KvalifikationerVi söker dig med, minst, slutförd gymnasieutbildning med inriktning inom HR- eller systemområdet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer passande. Vi ser gärna att du har arbetat med systemförvaltning i tidigare arbete. Har du erfarenhet av schemaläggning, ekonomisk uppföljning eller god kunskap om processledning är det mycket meriterande.
Vi önskar att du har god vana att hantera, administrera och arbeta i system, vara tålmodig och expert på att bemöta människor då delar av ditt arbete kommer att vara att vägleda personer med begränsade IT-kunskaper. Som person är du självgående, lugn, engagerad, ansvarstagande med stort eget driv. Du har en stark organisatorisk och strukturerande förmåga vilket genomsyrar ditt arbete och det är av stor vikt att kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann i ditt arbetssätt, serviceinriktad, samt har ett genuint intresse för struktur, statisk och digitalisering.
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift är ett krav.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN:A 2025/14".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Patrik Borup
patrik.borup@lindesberg.se 0736664514 Jobbnummer 9174307