Systemförvaltare/telefonist
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Receptionistjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad Vill du vara med och utveckla koncernen Karlstads kommun?
Hos oss får du 7 000 arbetskamrater inom 600 olika yrken. Tillsammans arbetar vi för att uppnå visionen om att skapa tillväxt och en god livskvalitet med målet att bli 100 000 invånare.
Vi arbetar också aktivt för att ta till vara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.
Kommunledningskontoret arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att analysera, driva på och bevaka utvecklingen och tillväxten i Karlstad och regionen. Det gör vi bland annat genom att samverka med näringslivet och andra kommuner. Vi ansvar för ekonomi- och verksamhetsstyrning, redovisning och bokslut. Vi arbetar också med juridisk rådgivning, arbetsrätt, avtalsfrågor, ledar- och medarbetarutveckling och strategier för jämställdhet och mångfald. Dessutom samordnar vi kommunens kommunikationsarbete och IT-verksamhet.
Kontaktcenter ska underlätta för Karlstadsborna och andra som vill komma i kontakt med kommunen. På Kontaktcenter arbetar kommunvägledare, turistinformatörer samt telefonister med att lämna information och vägledning om kommunens verksamhet. Vi finns i Bibliotekshuset på Västra Torggatan 26 i Karlstad.
Publiceringsdatum2013-10-15ArbetsuppgifterDen medarbetare vi söker kommer att arbeta i telefonistgruppen inom Kontaktcenter. Arbetet som telefonist innebär att hjälpa medborgare och kunder till kommunen och kommunens bolag att komma till rätt handläggare eller får rätt information och upplysningar direkt. Tillsammans med den huvudansvariga systemförvaltaren ska du även sköta ändringar i vårt hänvisningssystem och andra driftfrågor inom telefoniområdet.
KvalifikationerVi söker dig som har systemvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du ska också vara intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i vår organisation. Du ska en god känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Förutom att vara proffs på bemötande ska du ha intresse och erfarenhet från att ha arbetat med olika it-system.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Schemalagd arbetstid varierat mellan 7.45 och 17.00 Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-04
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med dig som sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A355628
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Salomonsson, Chef Kontaktcenter 054-540 10 62
Monica Bergergård, Gruppchef 054-540 80 54
FöretagKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
AdressKarlstads kommun, Kommunledningskontoret
Stadshuset, Drottninggatan 32
65184 Karlstad
Jobbnummer 1677299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.