Systemförvaltare och dataskyddskoordinator till Kansliavdelninge

Strängnäs kommun, Kansliavdelningen / Datajobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Kansliavdelningen i Strängnäs

Tjänsten som systemförvaltare och dataskyddskoordinator tillhör den administrativa enheten på kansliavdelningen som är en av fem centrala avdelningar inom förvaltningen.

Enheten består av sju medarbetare och en enhetschef. Huvudfrågorna som behandlas är dokument- och ärendehantering, arkivverksamhet och administration.

På kansliavdelningen i övrigt hanteras frågor kring juridik, kris- och säkerhet, hållbarhet, utredningar samt allmänna val. Totalt arbetar cirka 23 personer på avdelningen. Rättssäkerhet är ett ledord i vårt arbete.


Publiceringsdatum
2022-01-28

Arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar huvudsakligen två större områden; förvaltning av det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Lex samt koordination inom dataskydd. Medverkan i övergripande projekt eller annat samverkansarbete båda inom och utanför avdelningen är ofta förekommande. Vi är en organisation, en förvaltning, som hjälps åt och värdesätter varandras åsikter. Arbetsuppgifterna är både operativa och strategiska.

Systemförvaltning- Lex är ett brett använt system då det är kommunövergripande. Hos oss innebär detta att vara objektspecialist. Du ansvar för allt administrativt arbete (lägga upp nya användare, ändra behörigheter m.m.) men självklart även för utveckling och förbättringsarbete. Uppgraderingar, omvärldsbevakning och kontakt med leverantör ingår.

Dataskydd- inom förvaltningen finns en dataskyddssamordnare på varje kontor. Du koordinerar och är ledande i det gemensamma nätverket som finns för dessa. Du ansvarar för dokumentation kring arbetet med dataskydd och hur vi som kommun arbetar praktiskt med dessa frågor. Ansvar medföljer för det system, Draftit, där bland annat kurser kan genomföras för medarbetare samt där vi för in personuppgiftsbehandlingar.


Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning som är relevant för tjänsten, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat inom kommunal eller annan offentlig sektor.

Vi letar efter dig som är:
Självgående, tydlig och ordningsam. Du kan förmedla viktig och ibland komplicerad information på ett pedagogiskt sätt. Du gillar förändringsarbete och ser att digitalisering är en väg framåt.

Du uppskattar övergripande arbete som möjliggör många kontaktytor och gemensamt arbetssätt. Att vara driven och engagerad ser vi som en självklarhet.

Att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, arbeta resultatinriktat och leverera med hög kvalitet även under tidspress klarar du galant. Dina kunskaper är goda i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Kontakt
Enhetschef
Elisabeth Ahlqvist
0152-29116

Jobbnummer
6290830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Kansliavdelningen: