Systemförvaltare Contact Center

Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Datajobb / Stockholm
2013-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare Contact Center" (publicerad 2014-01-30) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Västervik, Vimmerby, Hultsfred eller i hela Sverige

1177 Sjukvårdsrådgivningen

SLL har fr.o.m. den 1 januari 2013 ansvaret för att driva det nationella konceptet för invånartjänster på uppdrag av CeHis (Center för eHälsa i samverkan). Till följd av det nationella uppdraget har en ny ny organisation, 1177 Vårdguiden, skapats inom avdelningen e-hälsa och strategisk IT. Det nationella uppdraget omfattar utveckling och förvaltning av innehåll, tjänster och kanaler och de varumärken som ingår i konceptet 1177 Vårdguiden, t.ex. 1177.se, Umo.se, 1177 Sjukvårdsrådgivningen och Mina vårdkontakter.

Enheten Förvaltning och support är en av fyra enheter i den nya organisationen 1177 Vårdguiden. Enheten har i uppdrag att förvalta och supporta alla eHälsotjänster som 1177 Vårdguiden erbjuder invånarna. På enheten finns den kompetens som krävs för att ta ansvar för hela kedjan från arkitektur och infrastruktur till utbildning av användare i form av vårdpersonal och invånare. Arbetet på enheten sker i nära samverkan med övriga enheter inom 1177 vårdguiden. Vid enheten arbetar f.n. 16 personer.

Publiceringsdatum
2013-11-22

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som systemförvaltare innebär att Du ska:
• ansvara för att organisationen har en väl fungerande drift och förvaltning av 1177 Sjukvårdsrådgivningens telefonitjänster/applikationer och infrastruktur
• utreda möjligheter när det gäller nya önskemål från verksamheten eller nya krav
• agera beställare mot de externa leverantörerna utifrån verksamhetens behov.
• delta i verksamhetsprojekt och leda IT-projekt
• göra acceptanstester efter uppgraderingar
• fungera som andra linjens support för våra verksamhetssystem

I dag kan invånare i Sverige ringa 1177 Sjukvårdsrådgivningen för att få råd om vård och hänvisning till rätt vårdenhet. I nästan alla landsting och regioner används som grund för tjänsten 1177 Sjukvårdsrådgivningen ett gemensamt VoIP system från Softronic/SAP. Huvudingången för invånarna är numret 1177 och de styrs därefter geografiskt till rätt landsting/region med kommunid och riktnummer. Kommunikationen från server till telefonsjuksköterskornas arbetsplastser sker över det landstingsgemensamma nätverket Sjunet med ett eget 1177 virtuellt nät. I dagsläget finns runt 290 arbetsplatser i 17 landsting. Systemet hanterar årligen ca 5 miljoner samtal. Telefonisystemet är tekniskt integrerat med ett beslutstödsystem för sjukvårdsrådgivning (Rådgivningsstödet) och texttelefonisystemet MMX. Systemet använder avancerad kompetensstyrning för att skapa automatisk och effektiv samverkan mellan landsting och regioner.

Kvalifikationer
Vi vill att du har en högskoleutbildning inom data/-systemvetenskap eller motsvarande kompetens. Det önskvärt att du har tidigare erfarenhet från förvaltning av contact center-lösningar.

Du är van att agera beställare mot externa leverantörer och har god kunskap om olika finansieringsmöjligheter för tekniska tjänster.

Du har erfarenhet av att jobba med kravställning av driftsmiljöer och kringliggande infrastruktur och plattformar. Du är en skicklig förhandlare och kan hantera komplexa situationer med många olika krav och prioriteringar. Du har kännedom om regelverk som ITIL

Som person är du lyhörd, analytisk och strukturerad. Du har lätt för att sätta dig in i användarnas behov och kan omsätta dessa i förslag till utveckling av en tjänst. Du är en flexibel person som naturligt verkar i team för att på bästa sätt hitta effektiva och kvalitativa lösningar med användarens bästa för ögonen.

Dina personliga egenskaper
Övrig information:
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system.
Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här".
Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-15
Ange följande referens när du ansöker: HSNF-13-20293
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tf enhetschef Lena Franzén 070-393 42 31

Facklig kontakt
Vårdförbundet Jan-Olov Wiklund 08-123 13 465
SACO Johan Tallroth 08-123 13 468
Vision Heléne Söderholm 08-123 14 054

Företag
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen

Adress
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
10239 Stockholm

Jobbnummer
1709851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen: