Systemansvarig till Werksta!
Wise IT AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vill du jobba på ett bolag som ligger i framkant i sin bransch och kommer växa snabbt under följande år? Längtar du efter att få komma till en arbetsmiljö där vi strävar efter förbättring och att vara ledande i branschen och där du kan få vara med och påverka? Sök då rollen som Systemansvarig på Werksta!
Din vardag:
Som systemansvarig på Werksta kommer du vara personen som ansvarar för drift och utveckling av system och IT-miljö kopplat till bolagets svenska verkstäder med märkesauktorisationer. Arbetet utförs från huvudkontoret i Danderyd, men du kommer även att åka runt till verkstäderna med auktorisationer som idag ligger i Stockholmsregionen. Du kommer även kunna starta din dag ifrån verkstäderna om det är närmre din bostad. Som systemansvarig kommer du både jobba med löpande drift och supportering kopplat till system, men även jobba proaktiv för att kontinuerligt förbättra systemen så att det flyter på av sig själv.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Kravställning gentemot leverantör
• Felsökning
• Skapa dokumentation och utbildning
• Uppgradering av system samt integrationer
Du lyckas med detta genom att ha kontakt med olika kontaktytor - båda inom organisationen på huvudkontoret/verkstäderna, samt i dialog med leverantörerna av systemen och Werkstas IT-miljö. I rollen ingår det också ett delansvar över den övriga IT-supportfunktionen för bolaget, detta delar du på tillsammans med din närmsta kollega och ett externt supportföretag.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som systemansvarig tror vi att du har mellan 5-10 års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter. Du har erfarenhet av IT-supportering, god systemvana och är nu redo att axla en roll med ett ännu större ansvar. Du har B-körkort, samt skriver och talar svenska/engelska flytande.
Vi blir extra intresserad om du har erfarenhet från branschen och har jobbat med något eller några av följande system: Cobra, Tacdis, Winassist, Cabplan, Cabas, Tesla Toolbox.
Vidare har du en god kommunikativ förmåga då ditt arbete kräver koordinering med många kontaktytor. Du har en nyfikenhet som driver dig och som också gör dig lösningsorienterad när det uppstår problem. Utöver detta agerar du med prestigelöshet då din vardag kommer vara både högt och lågt.
Publiceringsdatum2022-11-09Kontaktuppgifter för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar Werksta med Wise IT. Vill du veta mer om jobbet, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Gustaf Linder,
gustaf.linder@wiseit.se . (mailto:
gustaf.linder@wiseit.se) Wise IT kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.
Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Passar vi för dig?
Werksta är Nordens ledande skadeverkstadskedja för reparationer av plåt- och lackskador på bilar, inklusive reparation och byte av vindrutor. Med en smidig kundupplevelse, ambitiös hållbarhetsagenda och fokus på kvalitet är Werksta försäkringsbolagens och bilägarnas förstahandsval. Werksta har cirka 80 skadeverkstäder i Sverige, Finland och Norge och cirka 1 000 medarbetare. Verksamheten bedrivs under varumärkena Werksta i Sverige och Norge samt Autoklinikka i Finland. 2021 omsatte koncernen drygt 1,5 miljarder kronor. Läs mer på werksta.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise IT AB (org.nr 556919-5356),
http://www.wiseit.se Arbetsplats Wise IT
Kontakt Gustaf Linder
gustaf.linder@wiseit.se 0760001811 Jobbnummer 7155513
Observera att sista ansökningsdag har passerat.