Systemansvarig Personec P 100%
Simrishamns kommun / Datajobb / Simrishamn
2016-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemansvarig Personec P 100%" (publicerad 2016-03-14) ⬅️
Visa alla datajobb i Simrishamn,
Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Simrishamns kommun i Simrishamn,
Malmö eller i
hela Sverige Simrishamns kommun söker
Systemansvarig Personec P, 100 %
med placering på Personalenheten i Simrishamns kommun.
Simrishamns kommun ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.
För Simrishamns kommun är medarbetarna den viktigaste resursen.
För nuvarande och framtida medarbetare innebär detta att professionellt bemötande och god service gör skillnad. Vi erbjuder en arbetsmiljö där mod och nytänkande uppmuntras och att arbeta i vår kommun är att ha ett av Sveriges viktigaste jobb!
Ref nr 039/16
Tillträde Snarast enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, 100%,
Arbetsuppgifter: Personalenhetens uppdrag är att skapa förutsättningar för ett modernt, resultatskapande arbetssätt. Enheten arbetar kommunövergripande med löneadministration och personalfrågor. Du kommer att ingå i ett team som består av personalspecialister, personaladministratörer och löneadministratörer, där samtliga är underställda personalchefen.
Som systemansvarig svarar du för förvaltning och utveckling av personalsystemet Personec P. I din roll har du kontakt med systemleverantörer angående planerade förändringar och uppdateringar. Du har en fortlöpande dialog med ekonomienheten samt verksamheterna för att tillsammans med dem driva förbättringsarbete. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för användarstöd, planering och utbildning, liksom att följa upp kvaliteten på och användningen av levererade lösningar. Du kommer också att ansvara för månads- och årskörningarna i lönebearbetningsprocessen.
Som systemförvaltare är det du som har överblick hur förändringarna påverkar helheten och ser till att de genomförs på bästa sätt. I rollen ingår att ha ett konsultativt stöd till cheferna och nära samarbete med kollegorna på kommunledningskontoret.
Kvalifikationer: Du som söker har högskoleutbildning med huvudämnen inom systemförvaltning (inriktning mot systemvetenskap) samt erfarenhet av personaladministrativa IT-system eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har kännedom om innehållet i kommuner och landstings kollektivavtal och du bör tidigare ha arbetat med lönefrågor eller löneavtal. Det är också meriterande om du tidigare arbetat med Personec P, och/eller har grundläggande kunskaper i något ekonomisystem.
Arbetet kräver att du är självgående och drivande och att du dessutom har mycket god samarbetsförmåga. Du har hög servicekänsla, är strukturerad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt: För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund
Löpande rekrytering tillämpas.
Upplysningar: Lämnas av personalchef Helena Strandberg, 0414-81 91 18
helena.strandbergl@simrishamn.seChefsförhandlare Martin Sjögren, 0414-81 91 48
martin.sjogren@simrishamn.seUpplysningar om fackliga företrädare lämnas genom kommunens växel,
0414-81 90 00
Välkommen med din ansökan senast 2016-03-28
Vi tar gärna emot din ansökan med e-post:
ansokan@simrishamn.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-03-14ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-28
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@simrishamn.seKontaktHelena Strandberg, Personalchef 0414-81 91 18 (Telefon)
helena.strandberg@simrishamn.seMartin Sjögren, Chefsförhandlare 0414-81 91 48 (Telefon)
martin.sjogren@simrishamn.seFöretagSimrishamns kommun
AdressSimrishamns kommun
27280 SIMRISHAMN
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0414-819000
Faxnummer: 0414-17000
E-postadress:
simrishamns.kommun@simrishamn.se Jobbnummer 2722023
Observera att sista ansökningsdag har passerat.