Systemadministratör till IT-support

Karolinska Institutet,MEB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet,MEB i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Institutionen för medicinsk epidemiologi och biostatistik (MEB) är bland de största institutionerna inom epidemiologi i Europa och har ett särskilt fokus på att fördjupa vår kunskap om olika sjukdomars orsak. Vår institution består av forskare, doktorander, biostatistiker, datainsamlare, databasadministratörer och administrativ personal, totalt cirka 250 anställda. Institutionen är belägen på campusområdet i Solna. Mer information finns på: ki.se/meb

Som systemadministratör på MEB:s IT-support kommer du att ingå i ett team som hanterar ärenden rörande MEB:s gemensamma IT-infrastruktur.

Teamet består idagsläget av tre personer.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter 
Tjänsten innebär att hjälpa användare via telefon, e-post, fjärrstyrning eller på plats samt att ansvara för institutionens virtuella desktopmiljö.

Som supporttekniker är du bl.a. ansvarig för:

• Registrera och hantera incidenter samt inkomna beställningar och ärenden i MEB IT:s ärendehanteringssystem
• Hantera, analysera och lösa ärenden snabbt och korrekt
• Utbilda användare
• Kommunicera, muntligt och skriftligt, på ett sätt som upplevs professionellt av användarna
• Bidra till, och främja, ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen
• Dokumentera arbetet
• Underhålla driftinformation på internwebben
• Underhålla användarguider
• Hålla ordning på arbetsplats och det material som används
• Hantera användarkonton av olika slag
• Hantera licenser
• Utföra klientinstallationer
• Hantera stora grupper av datorer via SCCM 2012
• Hantera, konfigurera och anpassa virtuella klienter via Vmware Horizion view 6 och Horizion Mirage

Publiceringsdatum
2014-09-17

Kvalifikationer
Erfarenhet och utbildning
• Du har minst KY/YH-utbildning med it-inriktning, eller motsvarande kunskaper
• Du har minst 1 års erfarenhet av arbete i support/helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem, erfarenhet av R-ticket är meriterande
• Du har mycket goda IT-kunskaper
• Du är bra på att dokumentera och administrera
• Du kommunicerar obehindrat i tal (såväl i telefon som öga mot öga) och skrift på svenska och engelska
• Du har erfarenhet av att utveckla rutiner och processer
• Erfarenhet av IT och telefoni i universitets- och forskningsmiljö är starkt meriterande

Tekniska kompetenser som krävs i rollen:

• Active Directory
• SCCM 2012
• Programpaketering
• VMware Horizion view 6
• Horizion Mirage

Dina personliga egenskaper
• Du är en person som tycker om att ge service, har lätt att lära och är en god problemlösare. 
• Du är pedagogiskt lagd och har förmåga att bemöta olika personer med varierande it-kunskaper.
• Du är lugn och stabil och har god förmåga att prioritera.
• Du är självgående och tar eget ansvar för att uppfylla supportens åtaganden.

Arbetet kräver att du är noggrann och strukturerad. Du är analytiskt lagd och har förmåga att tillgodogöra dig kunskap. Som person är du prestigelös, har god samarbetsförmåga samt trivs i rollen som supporttekniker.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet MyNetwork. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
100. Tillträde: Enligt ök tillsvidareanställning

Ersättning
Månatligen

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-03
Ange följande referens när du ansöker: 2-2706/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karolinska Institutet,MEB

Adress
Karolinska Institutet,MEB
Karolinska Institutet, Box 281
17177 Stockholm

Kontorsadress
Karolinska Institutet, Box 281

Jobbnummer
2000228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet,MEB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet,MEB: